میزان 17, 1396 15:26 Asia/Kabul

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران گفت: سیاست توسعه موشکی ایران هیچ مغایرتی با قعطتنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد ندارد.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران داخلی و خارجی در پاسخ به سوال خبرنگار برون مرزی درباره  تغییر مواضع جمهوری اسلامی در مذاکرات هسته ای و موشکی افزود: هیچ تغییری در سیاست‌های ایران ایجاد نشده است. قاسمی تاکید کرد: توسعه موشکی بخشی از سیاست دفاع جمهوری اسلامی ایران است و این سیاست کمافی السابق و با جدیت تمام ادامه خواهد یافت.

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران افزود: جمهوری اسلامی در خصوص مسائل دفاعی اجازه هیچ گونه ورود و دخالت به سایر دولت ها را نخواهد نداد.

قاسمی درباره هشدار سردار سرلشگر«محمد علی جعفری» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دولت آمریکا درخصوص احتمال تروریستی نامیدن سپاه، ابراز امیدواری کرد هیات حاکمه آمریکا در ادامه خطاهای خود، این خطای استراتژیک و مهم را انجام ندهد؛ اما اگر این کار را بکند پاسخ ایران سخت، قاطع و کوبنده خواهد بودوآمریکا باید تبعات آن را بپذیرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران درباره نشست آتی سران ایران، ترکیه و عراق در بغداد و رایزنی درباره همه پرسی منطقه کردستان گفت: بین سه کشور تماس‌های دقیق و مستمری برقرار است و درباره زمان دیدار رئیسان سه کشور در آینده اطلاع رسانی خواهد شد.

سخنگوی وزارت امورخارجه همچنین درباره مذاکرات برخی مقامات عراقی با «مسعود بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق افزود: نَفس گفت و گو برای حل و فصل سوءتفاهم ها در صورتی که دولت مرکزی عراق مصمم به این مذاکرات باشد، امر قابل قبولی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران درباره اظهارات اخیر «یوکیا آمانو» مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره بند T توافق هسته ای که بنابر ادعای او می‌تواند برای ساخت سلاح هسته‌ای مورد استفاده قرار گیرد، گفت: در این باره حوزه های نظارتی به آن تسری پیدا نمی‌کند. قاسمی تصریح کرد: آژانس بین المللی انرژی اتمی هشت بار درباره برنامه هسته‌ای ایران گزارش داده و آن را تایید کرده است و چنین بحث و سازکارهایی وجود ندارد.

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران درباره رویکرد اروپایی ها در قبال توافق هسته ای نیز گفت: دول اروپایی در مجموعه کلان خود و به دلایل مختلف با شدت و حدت تمام مقابل سیاست آمریکا ایستاده اند و قرار است همکاری های خود را با ایران ادامه دهند.

 

کلیدواژه