نخست وزیر پاکستان: اسلام آباد از هیچ تلاشی برای گسترش همکاری ها با تهران دریغ نمی کند
(last modified Thu, 12 Oct 2017 14:48:24 GMT )
میزان 20, 1396 19:18 Asia/Kabul
  • نخست وزیر پاکستان: اسلام آباد از هیچ تلاشی برای گسترش همکاری ها با تهران دریغ نمی کند

نخست وزیر پاکستان روز پنجشنبه در دیدار با «مهدی هنردوست» سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد، تاکید کرد: پاکستان از هیچ تلاشی برای توسعه همکاری ها با تهران دریغ نخواهد کرد.

به گزارش ایرنا، «شاهد خاقان عباسی» همچنین با تاکید بر تعهد طرف پاکستانی برای تقویت امنیت مناطق مرزی دو کشور و مقابله با گروهک های تروریستی در این مناطق، ابراز اطمینان کرد  «با افزایش نیروهای نظامی پاکستان در مناطق مرزی ایران، ثبات و آرامش در مرزهای مشترک دو کشور برقرار شود.

اشرار مسلح و تروریست ها در چند سال اخیر با اجرای عملیات تروریستی از داخل خاک پاکستان، تعدادی از شهروندان و مرزبانان جمهوری اسلامی ایران را در مناطق مرزی استان سیستان و بلوچستان (جنوب شرق ایران) به شهادت رسانده اند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان نیز در این دیدار، با ابلاغ سلام «حسن روحانی» رئیس جمهور اسلامی ایران، چشم انداز آتی روابط دو کشور را روشن ارزیابی و ابراز امیدواری کرد، روابط دو کشور به ویژه در حوزه های اقتصادی طی سال های آتی از رشد قابل قبولی برخوردار شود.

مهدی هنردوست با اشاره به افزایش 35 درصدی حجم مبادلات تجاری دو کشور در سال گذشته میلادی، تحقق هدفگذاری 5 میلیارد دلاری روابط اقتصادی ایران و پاکستان را با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل بالای دو کشور قابل تحقق دانست.

ضرورت رفع موانع اجرای پروژه های کلان بین ایران و پاکستان و حل و فصل مشکلات مالی و بانکی موجود به منظور توسعه روند همکاری های اقتصادی و تجاری از دیگر موضوعات مطرح شده در این دیدار بود.

 

کلیدواژه