میزان 25, 1396 16:45 Asia/Kabul
  • سخنگوی دولت ایران: اقدامات موثری برای انزوای آمریکا در حال اجرا است

سخنگوی دولت ایران در واکنش به مواضع خصمانه رئیس جمهوری آمریکا ضد تهران تاکید کرد: دیپلمات‌های ایرانی اقدامات موثری را درچارچوب دفاع از منافع ملی و انزوای بیشتر آمریکا در حال اجرا دارند.

«محمدباقر نوبخت» سخنگوی دولت جمهوری اسلامی ایران روز سه‌شنبه در نشست خبری، با بیان اینکه دولت ایران با اتکا به مردم و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی، با قدرت و قوت مقابل زیاده‌خواهی‌های آمریکا ایستاده است گفت: به دلیل اتخاذ سیاست‌های منطقی و عزتمندانه ایران، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا منزوی شده است.

نوبخت با اشاره به سفر آتی «فدریکا موگرینی» مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به آمریکا افزود: اتحادیه اروپا مواضع متفاوتی با ترامپ دارد.

سخنگوی دولت ایران همچنین درباره حمایت عربستان از مواضع ضد ایرانی رئیس جمهوری آمریکا گفت: سران عربستان خود تصمیم نمی‌گیرند و به همین طرز فکر و تدبیر ادامه می‌دهند، لذا باید خود را اصلاح کنند تا شرایط روابط با ایران مقدور شود.

نوبخت درباره تحولات عراق نیز اظهار کرد: انسداد مرزهای زمینی و هوایی ایران با منطقه کردستان عراق به درخواست دولت رسمی و قانونی عراق انجام شده و مقطعی و کوتاه مدت است.

سخنگوی دولت ایران همچنین با اشاره به رشد اقتصادی هفت درصدی ایران بدون احتساب نقش نفت در شش ماه گذشته تاکید کرد: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی کارگشا و در تناسب با نیازهای ایران است.

 

کلیدواژه