کورکر: در صورت همراه نشدن اروپا با آمریکا، استراتژی جدید ترامپ در قبال ایران شکست خواهد خورد
(last modified 1396-07-26T05:03:32+00:00 )
میزان 26, 1396 09:33 Asia/Kabul
  • کورکر: در صورت همراه نشدن اروپا با آمریکا، استراتژی جدید ترامپ در قبال ایران شکست خواهد خورد

رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا تاکید کرد در صورت همراه نشدن اروپا با رئیس جمهوری آمریکا، استراتژی جدید «دونالد ترامپ» در قبال ایران شکست خواهد خورد.

به گزارش خبرگزاری فارس، سناتور «باب کورکر»  روز سه شنبه در گفتگو با «واشنگتن اگزمینر» گفت: موفقیت یا شکست استراتژی جدید رئیس جمهوری آمریکا در قبال ایران به توانایی ترامپ برای همراه ساختن اروپا با آمریکا بستگی دارد.

«ترامپ» جمعه‌شب بدون توجه به هشت گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی که در آنان پایبندی ایران به برجام تاکید شده است، اعلام کرد پایبندی جمهوری اسلامی ایران به برنامه جامع اقدام مشترک را تایید نخواهد کرد.

«ترامپ» همواره «برجام» را توافقی وحشتناک خوانده و خواستار برهم زدن آن است؛ تصمیمی که با انتقاد گسترده  جامعه بین الملل به ویژه کشورهای اروپایی روبرو شده است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه شنبه بار دیگر بر اهمیت برجام و لزوم حفظ آن تاکید کرد و گفت:هیچکس نمی تواند برجام را از بین ببرد.

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری فرانسه نیز روز جمعه در گفتگوی تلفنی با «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران بی اعتنا به مواضع ترامپ علیه ایران و برجام  تاکید کرد اتحادیه اروپا و فرانسه قاطعانه از برجام دفاع  و به اجرای کامل آن متعهد هستند.

 

 

کلیدواژه