رهبر معظم انقلاب اسلامی: دشمن باید بفهمد اگر تهاجم کند، ضربه محکمی خواهد خورد
(last modified 1395-06-07T13:18:03+00:00 )
سنبله 07, 1395 17:48 Asia/Kabul
  • رهبر معظم انقلاب اسلامی: دشمن باید بفهمد اگر تهاجم کند، ضربه محکمی خواهد خورد

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار فرماندهان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) ارتش ایران تاکید کردند: دشمن باید بفهمد اگر تهاجم کند، ضربه محکمی خواهد خورد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، فرمانده معظم کل قوا روز یکشنبه در دیدار فرماندهان و مسوولان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) ارتش ایران، با تأکید بر اهمیت پدافند به‌عنوان «خط مقدم مقابله با هر گونه تهاجم»، جبهه مقابل جمهوری اسلامی را جبهه‌ای «خبیث، خدعه‌گر و مخالف استقلال ملت» خواندند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: در مقابل این دشمن که به‌دنبال تضعیف توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران است، باید آمادگی‌های نیروهای مسلح آنچنان افزایش یابد که دشمن حتی به خود اجازه فکر کردن درباره تجاوز را ندهد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، «عزم، اراده و توانایی نیروی انسانی» را عاملی مهم در برطرف کردن موانع و ضعف‌ها برشمردند و افزودند: قرارگاه پدافند جزء خطوط مقدم و اصلی است و باید با قدر دانستنِ این موقعیت مهم، و با نشان دادن عزم، اراده و قاطعیت، عزم دشمن را در تهاجم تضعیف کنید.

رهبر معظم انقلاب اسلامی مساله دشمنی با ملت ایران و نظام اسلامی را فراتر از برخی دشمنی‌های رایج در جهان دانستند و خاطرنشان کردند: جبهه مقابل همچون «نظام سلطه» یا «صهیونیسم جهانی»، جبهه‌ای خبیث و خدعه‌گر و با اندیشه‌های ظالمانه است که با اصل اعتقادات دینی، استقلال و زیر بار حرف زور نرفتن ملت ایران، دشمنی دارد.

ایشان با اشاره به بروز دشمنی این جبهه مستکبر در چهره‌های مختلف، افزودند: این دشمنی یک روز در چهره آمریکا و روز دیگر در چهره رژیم ظالمی همچون صدام بروز می‌کند، اما مهم آن است که ایران با استفاده از امکانات و ظرفیت‌های فراوان و با شناخت موقعیت و برنامه دشمن، موضع و تصمیم درست را اتخاذ، و به آن عمل کند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، مخالفت و جنجال گسترده درباره سامانه موشکی اس- ۳۰۰ و یا تأسیسات حفاظت‌شده فردو را نمونه‌هایی از خباثت دشمن ملت ایران خواندند و تصریح کردند: سامانه اس- ۳۰۰ ابزاری دفاعی است نه تهاجمی، اما آمریکایی‌ها تمام تلاش خود را کردند که جمهوری اسلامی از این امکان برخوردار نشود.

کلیدواژه