قدردانی ایران از جامعه بین الملل/ ظریف: توانایی مدیریت بحران زلزله را داریم
(last modified 1396-08-23T04:09:41+00:00 )
عقرب 23, 1396 08:39 Asia/Kabul
  • قدردانی ایران از جامعه بین الملل/ ظریف: توانایی مدیریت بحران زلزله را داریم

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه‌ ایران بامداد سه شنبه در توییتر ضمن قدردانی از ابراز همدردی و پیشنهاد کشورهای مختلف برای کمک به زلزله‌زدگان غرب ایران اعلام کرد در حال حاضر ایران توانایی مدیریت بحران این زمین لرزه را با منابع داخلی دارد.

زمین لرزه‌ای به بزرگی هفت و سه دهم درجه در امواج درونی زمین (ریشتر) یکشنبه‌شب مناطق مختلف غرب ایران و همچنین مناطق شرقی عراق  را لرزاند. تاکنون بر اثر این زمین‌لرزه در ایران، 413 نفر کشته و هفت هزار و 370 نفر زخمی شده‌اند. همچنین تاکنون 193 پس لرزه استان «کرمانشاه» را لرزانده است.

بسیاری از سران و مقامات کشورها و سازمان های بین المللی پس از وقوع زلزله با ارسال پیام و یا در تماس های تلفنی با مقامات جمهوری اسلامی ایران، با دولت و ملت ایران ابراز همدردی و از آمادگی برای کمک به زلزله زدگان خبر داده بودند.

مسوولان کشوری و لشکری ایران از جمله سردار سرلشکر «محمدعلی جعفری» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و امیر سرلشکر «عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش ایران برای بررسی وضعیت و برنامه‌ریزی در مناطق زلزله زده حضور دارند.

به دستور «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران، وزیران کشور و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس جمعیت هلال احمر به همراهی تیمی از نهاد ریاست جمهوری، عازم مناطق زلزله زده در استان کرمانشاه شدند.

در همین چارچوب؛ «روحانی» امروز (سه‌شنبه) برای نظارت و بررسی روند امدادرسانی به زلزله‌زدگان و دیدار با آسیب دیدگان عازم استان «کرمانشاه» می‌شود.

اسکان اضطراری مردم زلزله‌زده از ابتدای ساعات اولیه زلزله آغاز شده است و امدادرسانی با امکانات دولت، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش و بسیج به زلزله‌زدگان همچنان ادامه دارد.

بیمارستان‌های صحرایی هم در مناطق زلزله زده مستقر شده است و نیروهای داوطلب به منطقه اعزام شده‌اند. 

 

کلیدواژه