روحانی: ایران در مبارزه با تروریسم، در کنار مردم و دولت سوریه خواهد ماند
(last modified 1396-09-05T04:29:49+00:00 )
قوس 05, 1396 08:59 Asia/Kabul
  •  روحانی: ایران در مبارزه با تروریسم، در کنار مردم و دولت سوریه خواهد ماند

رییس جمهوری اسلامی ایران، با تاکید بر ضرورت تداوم مبارزه با گروههای تروریستی در منطقه گفت: ایران در مبارزه با تروریسم، همچنان در کنار مردم و دولت سوریه خواهد ماند.

«حسن روحانی» رییس جمهوری اسلامی ایران روز شنبه در تماس تلفنی «بشار اسد» رییس جمهوری سوریه، با تبریک پیروزی های اخیر مردم و دولت سوریه و حامیان آنان بر تروریست ها و فروریختن پایگاههای اصلی داعش در عراق و سوریه اظهار کرد: ایران آماده مشارکت فعال در روند بازسازی سوریه است.

روحانی با تاکید بر اینکه آینده سوریه را ملت بزرگ این کشور باید بدون دخالت بیگانگان تعیین کند افزود: معارضان دولت سوریه باید از این فرصت مناسب ، درست استفاده کنند و در آینده سوریه بر مبنای جایگاه خود، سهم داشته باشند.

رییس جمهوری اسلامی ایران همچنین با اشاره به اظهارات سخیف یکی از مقام های کشورهای منطقه علیه ایران تاکید کرد: مقام های ناپخته برخی از کشورهای منطقه، گاهی سخنانی می گویند که عین سخنان رژیم صهیونیستی است.

روحانی با بیان اینکه همه می دانند که این غده سرطانی در منطقه طی 70 سال گذشته چه جنایات بزرگی را مرتکب شده است ابراز امیدواری کرد: سران برخی از کشورهای عربی در مسیر درست قرار گیرند و به ضرر خود و کل منطقه، گامهای جدیدی را بر ندارند.

«بشار اسد» نیز در این تماس تلفنی با قدردانی از مواضع ایران در ارتباط با سوریه گفت: فروپاشی آخرین پایگاههای داعش در سوریه، مرهون تلاش مردان شجاعی است که در مبارزه با تروریست ها، در کنار ملت سوریه ایستادند.

اسد، مواضع عصبی و نابخردانه برخی از کشورهای منطقه و بویژه در اتحادیه عرب علیه ایران را ناشی از پیروزی های اخیر بر داعش در سوریه و عراق خواند و افزود: مواضع اتحادیه عرب بی تردید مواضع ملت های عرب نیست.

رییس جمهوری سوریه همچنین خواهان مشارکت فعال و شرکتهای بخش خصوصی ایران در روند بازسازی سوریه شد.

 

کلیدواژه