اسد 04, 1403 17:01 Asia/Kabul
  • هشدار پوتین درباره وخامت اوضاع در غرب آسیا
    هشدار پوتین درباره وخامت اوضاع در غرب آسیا

رئیس‌جمهور روسیه در دیدار با همتای سوری خود در کرملین درباره وخامت اوضاع در غرب آسیا هشدار داد.

به گزارش رادیو دری، ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در دیدار با بشار اسد همتای سوری خود که شامگاه چهارشنبه همزمان با سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین سوریه و روسیه به مسکو برگزار شد، با اشاره به تحولات منطقه گفت: متأسفانه اوضاع در غرب آسیا در حال وخامت بیشتر است؛ این موضوع به صورت مستقیم درباره سوریه نیز صدق می‌کند.

پوتین در این دیدار ضمن تاکید بر توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی مسکو – دمشق افزود: در راستای توسعه مناسبات دوجانبه، در بخش اقتصادی هم چشم‌انداز امیدوارکننده‌ای وجود دارد و ما فرصت داریم که درباره کل روابط خود صحبت کنیم.

بشار اسد نیز با بیان اینکه روسیه و سوریه در طول دهه های گذشته آزمون‌های بسیار سختی را پشت سر گذاشته و شاهد فرآیندهای تغییرات پیچیده بوده اند، گفت: در روابط بین کشورهای ما اعتماد حفظ شده و این نشان دهنده بلوغ مردم کشورهای ما است.

رئیس‌جمهور سوریه گفت: با توجه به تمام رویدادهایی که امروز در کل جهان و در منطقه اوراسیا در حال رخ دادن است، نشست امروز ما برای بحث در مورد تمام جزئیات این رویدادها و گفت وگو درباره چشم اندازها و سناریوهای احتمالی بسیار مهم به نظر می رسد.

رؤسای جمهور روسیه و سوریه آخرین بار در 15 مارس 2023 در کرملین با یکدیگر دیدار کرده بودند.

استقبال روسیه از بازگشت سوریه به اتحادیه عرب 

کلیدواژه