گزارشگر سی ان ان اظهارات نیکی هیلی درباره ایران را زیر سوال برد
(last modified Fri, 15 Dec 2017 07:01:47 GMT )
قوس 24, 1396 11:31 Asia/Kabul
  • گزارشگر سی ان ان اظهارات نیکی هیلی درباره ایران را زیر سوال برد

گزارشگر سی ان ان آمریکا در واکنش به اظهارات ضد ایرانی نماینده این کشور در سازمان ملل و با اشاره به نقش سلاح‌های آمریکایی در یمن گفت: آمریکا در مقامی نیست که در این زمینه به ایران حمله کند.

به گزارش شبکه خبری سی ان ان، «کلاریسا وارد»،گزارشگر شبکه خبری سی ان ان  که اخیراً از سفر به یمن بازگشته است در گفتگو با این شبکه آمریکایی گفت: در اولین سفر خود در دو سه سال پیش به یمن، حوثی‌ها سلاح‌ها و مهماتی را که در مناطق تحت کنترل آنها مورد استفاده قرار گرفته شده بود به من نشان دادند که ساخت آمریکا بود. 

این گزارشگر آمریکایی تاکید کرد که آمریکا در موضعی نیست که ایران را با ادعای دامن زدن بیشتر بحران یمن از طریق مسلح کردن حوثی‌ها به موشک‌، مورد حمله قرار دهد.

«کلاریسا وارد» افزود، سوال واقعی این است که هدف واقعی نیکی هیلی، آمریکا و کاخ سفید چیست؟ آیا واقعاً چیزی که آنها به دنبال رسیدن به آن هستند یمن است یا بیشتر مربوط به خود ایران می‌شود؟

نیکی هیلی، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل دیشب پنجشنبه با حضور در برابر قطعاتی که ادعا می‌کرد لاشه موشک‌های ایرانی است، نمایش تبلیغاتی جدیدی علیه ایران برگزار و ایران را به تجهیز جنبش انصارالله برای حمله موشکی به ریاض متهم کرد.

«فرحان حق»، معاون سخنگوی سازمان ملل نیز بلافاصله در واکنش به اظهارات ضدایرانی نیکی هیلی گفت هیچ دلیلی مبنی بر اینکه موشک‌های شلیک شده نیروهای یمنی به عربستان ساخت ایران بوده است، وجود ندارد.

 

 

کلیدواژه