سردار جزایری: «نیکی هیلی» درکی از مسائل نظامی ندارد
(last modified Sat, 16 Dec 2017 14:01:21 GMT )
قوس 25, 1396 18:31 Asia/Kabul
  •  سردار جزایری: «نیکی هیلی» درکی از مسائل نظامی ندارد

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اظهارات سخیف نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد درباره ایران و توان دفاعی یمن را ناشی از بی‌اطلاعی وی از مسائل نظامی و دفاعی دانست.

«نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد روز پنجشنبه با حضور در برابر آهن‌پاره‌هایی که ادعا می‌کرد لاشه موشک‌های ایرانی است، نمایش تبلیغاتی جدیدی علیه ایران به پا کرد.

«هیلی» بدون اشاره به حمایت‌های تسلیحاتی بی‌دریغ واشنگتن از عربستان برای بمباران مردم مظلوم یمن، ایران را به تجهیز جنبش انصارالله یمن برای حمله موشکی به ریاض متهم کرد. 

«فرحان حق» معاون سخنگوی سازمان ملل این ادعای «هیلی» را رد کرد.

سردار سرتیپ «مسعود جزایری» روز شنبه تصریح کرد: چنانچه آمریکایی‌ها از سطح بالای تکنولوژی موشکی مقاومت یمن اطلاع داشتند، از بیان چنین اظهارات مضحکی خودداری می‌کردند.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ایران با تاکید بر اینکه واشنگتن توان اجماع‌سازی را علیه جمهوری اسلامی ایران و مقاومت ندارد تصریح کرد: تنها راه برون رفت آمریکا از دشواری‌هایی که درآن گرفتار شده، توقف اقدامات جنگ‌طلبانه و جنایتکارانه‌اش در اقصی نقاط جهان است.

عربستان با حمایت آمریکا از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است. جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن به کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.

ائتلاف متجاوز سعودی همواره ادعا می‌کند ایران سلاح و موشک در اختیار نیروهای مردمی یمن قرار می‌دهد و با این کار به اصطلاح در مسیر حل بحران یمن مانع‌تراشی می‌کند.

مقامات یمنی اما بارها تاکید کرده‌اند قدرت دفاعی ارتش این کشور کاملا بومی و با وجود محاصره همه جانبه یمن توسط رژیم سعودی روز به روز در حال افزایش است.

 

کلیدواژه