قاسمی خطاب به وزیر خارجه بحرین: حقیرتر از آن هستید که درباره ایران اظهارنظر کنید
(last modified Sun, 24 Dec 2017 04:53:35 GMT )
جدی 03, 1396 09:23 Asia/Kabul
  •  قاسمی خطاب به وزیر خارجه بحرین: حقیرتر از آن هستید که درباره ایران اظهارنظر کنید

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شنبه شب در واکنش به توییت سخیف اخیر وزیر امور خارجه بحرین درباره سرزمین و حکومت ایران اظهار داشت: حقیرتر از آنید تا درباره ایرانِ سرفراز؛ مظهر تاریخ و تمدن کهن و پرشکوه اظهار نظر نمایید.

به گزارش ایرنا، «بهرام قاسمی» با بیان اینکه کهن دیارِ ایران با مردمانی اصیل و فرهیخته، دارای یکی از  کم نظیرترین تاریخ، دموکراسی و از مستقل ترین کشورهای منطقه است خاطر نشان کرد ایران کابوس حاکمان ناکام بحرین و دیگر مرتجعینی است که هنری جز سرکوب خواست اکثریت مردم و جنایت علیه آنان آنهم تحت حمایت دیگر کشور های فرامنطقه ای ندارند.

«خالد بن احمد آل خلیفه» وزیر خارجه بحرین اخیرا در توییتی سخیف و گستاخانه با تکرار ادعاهای ضد ایرانی نوشت، «در حالیکه در حال مبارزه با خطر فعلی و آشکار جمهوری اسلامی «فاشیست» هستیم، نباید به خاطر مسائل جانبی با آمریکا وارد جدال شویم».

بحرین از 14 فوریه 2011 شاهد انقلاب مردمی ضد رژیم آل خلیفه است.

مردم بحرین خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند اما رژیم آل خلیفه با کمک نظامیان سعودی و مأموران امنیتی امارات که در قالب نیروهای سپر جزیره در بحرین مستقر شده‌اند، اعتراض‌های مردمی را در این کشور سرکوب می‌کند.

رژیم آل خلیفه از متحدان اصلی رژیم اشغالگر قدس و آمریکا در منطقه است.

 

 

کلیدواژه