خوشرو : مقابله با ریزگردها نیازمند عزم جهانی است
(last modified 1396-10-03T07:33:09+00:00 )
جدی 03, 1396 12:03 Asia/Kabul
  •  خوشرو : مقابله با ریزگردها نیازمند عزم جهانی است

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل، راه مقابله با پدیده ریزگردها را همکاری جدی در سطح ملی، منطقه ای و جهانی دانست و گفت: تصویب قطعنامه پیشنهادی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد نشان دهنده تبدیل شدن این موضوع به یک مساله جهانی است.

قطعنامه پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با ریزگردها چهارشنبه 29 قوس در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به تصویب رسید.

«غلامعلی خوشرو» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: با تلاش های جمهوری اسلامی ایران مشکل ریزگردها به یک موضوع شناخته شده جهانی تبدیل شده و تصویب قطعنامه مقابله با ریزگردها در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، نشان دهنده  اهمیت این موضوع است.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل تصریح کرد: قطعنامه پیشنهادی ایران تاکید دارد ریزگردها خسارت های جدی اقتصادی، اجتماعی، انسانی و زیست محیطی را بر کشورهای جهان وارد می کند و آن را مانعی جدی برای دستیابی به توسعه پایدار می داند و اقدامات فوری جهانی برای مقابله با این مشکل را خواستار شده است.

خوشرو، گفت: برگزاری کنفرانس بین المللی تهران در 12 سرطان 1396 برای مقابله با ریزگردها به عنوان نخستین کنفرانس مقابله با ریزگردها با همکاری سازمان ملل متحد، یک اقدام مهم در سطح جهانی بود که براساس خواست جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل، خاطر نشان کرد: به پیشنهاد ایران ژوئیه 2018 به ریاست رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد و با حضور نمایندگان عالیرتبه کشورها، سازمان ملل متحد و آژانس های تخصصی، کمیسیون های منطقه ای سازمان ملل متحد نشستی به منظور بررسی راه های ارتقای هماهنگی های جهانی برای مقابله با ریزگردها برگزار خواهد شد.

 

کلیدواژه