میزان 27, 1397 11:16 Asia/Kabul
  • خوشرو: آمریکا نمی تواند بر جنایت علیه کودکان فلسطینی سرپوش بگذارد

نماینده ایران در سازمان ملل متحد گفت: آمریکا نمی تواند بر جنایات این رژیم علیه کودکان فلسطینی سرپوش بگذارد.

به گزارش ایرنا از نیویورک، غلامعلی خوشرو عصر پنج شنبه در نشست شورای امنیت که به موضوع فلسطین و خاورمیانه اختصاص داشت-از جامعه بین المللی خواست اجازه ندهند زورگویی آمریکا و جنایات صهیونیست ها حقوق فلسطینیان را تضییع کند. 

نماینده ایران در سازمان ملل متحد گفت، وضعیت در فلسطین رو به وخامت است و تنها در تظاهرات هفتگی بازگشت فلسطینیان - تاکنون بیش از 200 نفر شهید و بیش از 22 هزار نفر نیز مجروح شده اند.

خوشرو اضافه کرد: آنچه تظاهرات کنندگان فلسطینی می خواهند- بازگشت به خانه و کاشانه خود و تشکیل دولت مستقل فلسطین و حق طبیعی آنها است.

نماینده ایران در سازمان ملل متحد ادامه داد: رژیم اسرائل آنها را می کشد چون فلسطینی هستند: چون هیچ حقوقی حتی حق زندگی نیز برای آنها قائل نیست اینها نتیجه 70 سال ظلم در حق فلسطینیان است که با حمایت آمریکا و به خاطر بی تفاوتی شورای امنیت ادامه یافته است. 

خوشرو با یادآوری اینکه آمریکا 44 قطعنامه علیه اسرائیل را در شورای امنیت وتو کرده است - اظهار کرد: این نهاد حدود 300 قطعنامه در مورد موضوعات مرتبط با فلسطین تصویب اما اسرائیل همه آنها را نقض کرده است. 

در نشست روز پنجشنبه شورای امنیت سازمان ملل متحد- تنها نمایندگان آمریکا و رژیم صهیونیستی بر سیاست های یکجانبه خود اصرار داشتند و مابقی اعضا- لزوم توجه به قطعنامه های شورای امنیت - پرهیز از یکجانبه گرایی - تاکید بر راه حل دو دولت به پایتختی قدس و لزوم کمک به سازمان امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی "آنروا" تاکید کردند.

کلیدواژه