شمخانی: آمریکا، بریتانیا و عربستان در اینترنت علیه ایران جنگ نیابتی به راه انداخته‌اند
(last modified 1396-10-12T03:44:32+00:00 )
جدی 12, 1396 08:14 Asia/Kabul
  • شمخانی: آمریکا، بریتانیا و عربستان در اینترنت علیه ایران جنگ نیابتی به راه انداخته‌اند

دبیر شورای‌عالی امنیت ملی ایران روز دوشنبه تاکید کرد آنچه در اینترنت و فضای مجازی در روزهای اخیر علیه جمهوری اسلامی ایران رخ می‌دهد جنگ نیابتی علیه ملت ایران است.

به گزارش رادیو دری،«علی شمخانی» در گفت وگو با شبکه المیادین لبنان اعلام کرد: هشتگ‎ و پیام‌های مربوط به اوضاع چند روز اخیر در ایران از داخل آمریکا و دیگر کشورهای متحد واشنگتن ازجمله بریتانیا و عربستان هدایت می‌شوند.

در روزهای گذشته، تعدادی از مردم در چند شهر ایران، با برگزاری تجمع و سر دادن شعارهایی ، به عدم تعیین تکلیف مالباختگان موسسات مالی و گرانی برخی کالاها و ضعف نظارتی دولت اعتراض کردند که برخی از این تجمع ها از سوی فرصت طلبان و اغتشاشگران به آشوب کشیده شد.

مقامات آمریکایی، رژیم صهیونیستی، رژیم سعودی، بریتانیا و رسانه های بیگانه با سوء استفاده از این تجمعات مردمی  تلاش کردند ، این تجمعات را در مسیر ایجاد اختلال و آشوب هدایت کنند.

یکی از اقدامات آمریکا و متحدانش برای ایجاد اختلال و آشوب در ایران، حمایت و دعوت از اغتشاشگران برای ایجاد تخریب‌ و گسترش ناامنی در سطح شهرها بوده است.

دبیر شورای‌عالی امنیت ملی ایران با تاکید بر اینکه هدف از دخالت خارجی سازمان یافته، جلوگیری از پیشرفت ایران است تصریح کرد دشمنان ایران‌اسلامی تلاش می‌کنند ایران را از داخل فروبپاشنند اما هیچگاه موفق نخواهند شد.

شمخانی افزود مردم ایران به شدت در قبال دخالت  آمریکا و متحدانش از جمله سعودی‎ها در امور داخلی ایران حساس هستند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران با اشاره به اینکه عربستان در چارچوب سناریو و طرح سیاسی خود علیه ایران پول‌های زیادی خرج و سرویس‎هایی را تاسیس کرده است تاکید کرد آل سعود خطرناک بودن پاسخ و واکنش ایران در قبال دخالت هایش را می‌داند.

 

کلیدواژه