جدی 12, 1396 09:17 Asia/Kabul
  • حمایت معاون ترامپ از اغتشاشگران در ایران

«مایک پنس» معاون رئیس جمهوری آمریکا که کشورش پرونده قطوری از مداخله در امور داخلی ایران دارد روز دوشنبه از اغتشاشات اخیر در ایران حمایت کرد.

پیشتر نیز «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در توییتر صراحتاً از تخریب‌گران در ایران حمایت کرده بود.

در روزهای گذشته، تعدادی از مردم در چند شهر ایران، با برگزاری تجمع و سر دادن شعارهایی ، به عدم تعیین تکلیف مالباختگان موسسات مالی و گرانی برخی کالاها و ضعف نظارتی دولت اعتراض کردند که برخی از این تجمع ها از سوی فرصت طلبان و اغتشاشگران به آشوب کشیده شد.

مقامات آمریکایی، رژیم صهیونیستی و رسانه های بیگانه با سوء استفاده از این تجمعات مردمی  تلاش کردند ، این تجمعات را در مسیر ایجاد اختلال و آشوب هدایت کنند.

آمریکا در تاریخ 241 ساله‌اش، بارها در مسائل داخلی ایران دخالت‌ و جنایات فراوانی انجام داده است. واشنگتن علاوه بر حمایت از کودتا علیه دولت «محمد مصدق» (نخست وزیر وقت ایران) در 28 مرداد سال 1332 هجری‌شمسی (1953) در جنگ  تحمیلی هشت ساله رژیم بعث عراق علیه ایران نیز بارها با حمایت مستقیم از «صدام» دیکتاتور معدوم عراق در جنایات رژیم بعث علیه ملت ایران مشارکت داشته است.

شلیک دو موشک هدایت‌شونده از ناو «یواس‌اس وینسنس» به سمت یک فروند هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران با شناسه «IR655» بر فراز آب‌های خلیج‌فارس در 12 سرطان 1367 هم یکی دیگر از نمونه‌های غیرقابل‌انکار گام برداشتن آمریکایی‌ها علیه ملت ایران است. 290 سرنشین و خدمه این هواپیما در این جنایت به شهادت رسیدند.

آمریکا تاکنون حاضر به عذرخواهی از دولت و ملت ایران برای ارتکاب این جنایت وحشیانه نشده است.

کلیدواژه