غرق شدن نفتکش ایرانی و کشته شدن 32 خدمه آن
(last modified 1396-10-24T10:50:22+00:00 )
جدی 24, 1396 15:20 Asia/Kabul
  • غرق شدن نفتکش ایرانی و کشته شدن 32 خدمه آن

سازمان بنادر و دریانوردی ایران، غرق شدن نفتکش ایرانی «سانچی» در سواحل شرقی چین را تایید کرد و جان باختن ۳۲ خدمه این کشتی را به بازماندگان جامعه دریایی ایران و تمامی ایرانیان، تسلیت گفت.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، سازمان بنادر و دریانوردی امروز (یکشنبه) در پیامی افزود: نفتکش ایرانی دچار حریق شده در سواحل شرقی چین غرق شد.

«محمد راستاد» سخنگوی کمیته ویژه رسیدگی به وضعیت کشتی نفتکش ایرانی و رئیس سازمان بنادر و دریانوردی ایران که در شانگهای چین حضور دارد، روز یکشنبه گفت: حجم آتش در نفتکش سانچی افزایش یافت و به همین دلیل امکان ورود تکاوران ایرانی به کشتی فراهم نشد.

وی همچنین با بیان اینکه کشتی، شناور بودن خود را از دست داده و در حال غرق شدن است، تصریح کرد: دیگر امیدی به زنده پیدا کردن 29 عضو دیگر خدمه نفتکش نیست.

راستاد افزود: بنا برشواهد موجود از جمله اظهارات خدمه کشتی اصابت کرده به این نفتکش و آخرین اطلاعات دریافتی از کشتی های امداد رسان و اظهارات کارشناسان، کارکنان نفتکش سانچی در ساعت اولیه در اثر شدت انفجار و گازهای متصاعد شده، همگی جان باختند.

شنبه شب گذشته (6 ژانویه) یک کشتی باری چینی- هنگ‌کنگی در سواحل شرق چین به یک نفتکش ایرانی برخورد کرد. این حادثه سبب انفجار و آتش سوزی در نفتکش ایران شد. 32 خدمه نفتکش ایرانی (30 ایرانی و 2 بنگلادشی) در این حادثه  مفقود شدند.

پیشتر با تلاش امدادگران، پیکر سه خدمه ایرانی این نفتکش پیدا شد.