شکست داعش با مجاهدت دولت های عراق و سوریه و همکاری ایران و روسیه رقم خورد
(last modified 1396-11-03T06:23:33+00:00 )
دلو 03, 1396 10:53 Asia/Kabul
  •  شکست داعش با مجاهدت دولت های عراق و سوریه و همکاری ایران و روسیه رقم خورد

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با تاکید بر اینکه آمریکا گروه تروریستی داعش را به وجود آورد و عربستان، رژیم صهیونیستی امارات، ترکیه و اردن از آن حمایت کردند تصریح کرد شکست داعش مرهون مجاهدت دولت های عراق و سوریه و همکاری ایران و روسیه است.

سردار سرلشکر پاسدار «سید یحیی رحیم صفوی» دوشنبه شب در گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم تلویزیون ایران به طرح جدید آمریکا برای تشکیل نیروی نظامی 30 هزار نفری در شمال سوریه نیز اشاره کرد و گفت: آمریکا به دنبال تشدید تنش در منطقه در راستای منافع خود است.

ائتلاف به اصطلاح بین‌المللی ضد داعش تحت فرماندهی آمریکا 24 جدی اعلام کرد، به دنبال تشکیل یک نیروی مرزبانی موسوم به «نیروهای امنیت مرزی» در مناطق تحت کنترل کُردهای سوریه است. این نیرو متشکل از 30 هزار نفر خواهد بود. آمریکا به بهانه مبارزه با گروه های تروریستی به صورت غیرقانونی (بدون اجازه دولت سوریه) در سوریه حضور نظامی دارد.

مقامات سوریه و دیگر کشورها و همچنین سازمان های بین المللی بارها تاکید کرده اند اقدامات آمریکا در سوریه به منزله «اِشغال» است.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با تاکید بر اینکه آمریکا همواره قوانین بین الملل را نقض می کند خاطرنشان کرد  آمریکا و صهیونیست‌ها به دنبال تضعیف محور مقاومت هستند اما ناکام خواهند ماند.

سرلشکر صفوی در خصوص تهاجم عربستان به یمن هم گفت: سعودی ها تاکنون به هیچ یک از اهداف خود در یمن دست پیدا نکرده اند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با تاکید بر اینکه عربستان قطعا در یمن شکست خواهد خورد گفت: سعودی ها به سمت ناپایداری استراتژیک حرکت می کنند.

سرلشکر صفوی به تلاش های ایران برای حفظ صلح و امنیت منطقه نیز اشاره کرد و گفت: خشم آمریکا نسبت به ایران به دلیل مواضع اصولی و  پیروزی های بزرگ ملت ایران است.

 

کلیدواژه