قاسمی: سیاست ایران همواره کمک به صلح، ثبات و امنیت منطقه‌ای است
(last modified 1396-11-09T04:34:31+00:00 )
دلو 09, 1396 09:04 Asia/Kabul
  • قاسمی: سیاست ایران همواره کمک به صلح، ثبات و امنیت منطقه‌ای است

سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: سیاست اصولی، پایدار و تغییرناپذیر جمهوری اسلامی ایران همواره کمک به صلح، ثبات و امنیت منطقه‌ای است. 

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت خارجه ایران یکشنبه‌شب با اشاره به اظهارات اخیر پادشاه اردن و طرح موضوعاتی درباره سیاست‌های منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران، این سخنان را مغایر واقعیت‌های منطقه، خواست مردم و اکثریت کشورهای منطقه برای استقرار صلح و امنیت‌پایدار خواند.

«بهرام قاسمی» با اشاره به ادعاهایی مانند هلال ایرانی و دخالت‌های ایران در منطقه تصریح کرد: این‌گونه اظهارات ناعادلانه نمی‌تواند نقش ثبات‌ساز و تلاش بی‌وقفه ایران در مبارزه با تروریسم و کمک به ایجاد امنیت را نفی‌کند و نادیده انگارد.

سخنگوی وزارت خارجه ایران افزود: سخنان خلاف واقع در شرایط سخت کنونی منطقه به هیچ وجه نمی‌تواند تامین کننده منافع دولت‌ها و مردم منطقه باشد و صرفا به سود بدخواهان، اشغالگران و متجاوزانی است که آرامش، توسعه اقتصادی، تمامیت‌ارضی و حاکمیت ملی کشورهای منطقه غرب آسیا را برنمی‌تابند.

«بهرام قاسمی» خاطرنشان کرد: تا زمانی که اراده‌ای جدی برای یافتن، توجه و تمرکز بر ریشه‌های اصلی بحران و تنش‌های موجود وجود نداشته باشد و سیاست‌های مغایر با مصالح و منافع مردم اتخاذ شود، چشم‌اندازی روشن برای تحکیم ثبات و امنیت‌پایدار در خاورمیانه وجود نخواهد داشت.

سخنگوی وزارت خارجه ایران با اشاره به ایده‌های نوین و متعدد جمهوری اسلامی ایران در برقراری محیطی خالی از تنش بین کشورهای منطقه، همانند ایده ایجاد مجمعی برای گفت وگوهای منطقه‌ای در خلیج فارس، تصریح کرد: دعوت به انجام گفت وگوهای سازنده و معطوف به نتیجه‌ای سازنده درچارچوب زدودن سوء‌تفاهم‌ها و آغاز همکاری جمعی در منطقه همچنان پابرجا است. 

کلیدواژه