شواهد ترامپ و یارانش تنها همسایه عاجز ایران و همدستانش را قانع می کند
(last modified 1396-11-10T05:23:41+00:00 )
دلو 10, 1396 09:53 Asia/Kabul
  •  شواهد ترامپ و یارانش تنها همسایه عاجز ایران و همدستانش را قانع می کند

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران دوشنبه شب در واکنش به نمایش تبلیغاتی جدید آمریکا علیه ایران در توییتر نوشت «در اداره تولید اخبار جعلی، ترامپ و یارانش در تلاشند تا از طریق تطمیع و ارائه شواهد جعلی تهیه شده توسط یک همسایه در حال جنگ، ادبیاتی ایران‌هراسانه در شورای امنیت ایجاد کنند [اما] این تنها همان همسایه عاجز و همدستانش در ارتکاب جرایم جنگی را قانع می‌کند.»

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری امریکا روز دوشنبه در ضیافت ناهار با نمایندگان کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل، جمهوری اسلامی ایران را به فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده در منطقه متهم کرد و مدعی شد ایران به یمن سلاح ارسال می کند.

این ضیافت نهار را «نیکی هیلی» نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل ترتیب داده بود.

«هیلی» پیش از این ضیافت، در حضور نمایندگان کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل، با نشان دادن آهن‌پاره‌هایی که ادعا می‌کرد لاشه موشک‌های ایرانی است، نمایش تبلیغاتی جدیدی علیه ایران به پا کرد.

«ترامپ» و «هیلی» پیشتر نیز بارها بدون اشاره به حمایت‌های تسلیحاتی واشنگتن از عربستان برای بمباران مردم مظلوم یمن، ایران را به تجهیز جنبش انصارالله یمن برای حمله موشکی به عربستان متهم کرده بودند.

عربستان و آمریکا همواره ادعا می‌کنند ایران سلاح و موشک در اختیار نیروهای مردمی یمن قرار می‌دهد و با این کار به اصطلاح در مسیر حل بحران یمن مانع‌تراشی می‌کند.

 

کلیدواژه