دلو 12, 1396 09:35 Asia/Kabul
  • پیام فرمانده کل ارتش به مناسبت آغاز دهه مبارک فجر

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در پیامی به مناسبت فرارسیدن دهه مبارک فجر گفت: با وجود اقدامات مذبوحانه استکبار، انقلاب اسلامی با عزت و اقتدار مسیر تعالی و پیشرفت را طی کرده است.

به گزارش ایرنا، امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی چهارشنبه شب در پیامی با تبریک فرارسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی به رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت ایران افزود: دهه مبارک فجر- یادآور بصیرت و بشارت ملتی منسجم و خداجوی است که توانست با هدایت رهبری دوراندیش و شجاع و با بهره گیری از تعالیم عالیه دین مبین اسلام در رویارویی با استبداد شاهنشاهی فصل جدیدی از حیات سیاسی و فرهنگی خود را آغاز کند و موجب احیای دین و معارف الهی در سرزمین کهن ایران شود.

فرمانده کل ارتش در این پیام افزودند: انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در حالی وارد چهلمین سال عمر پر برکت خود می شود که انوار الهام بخش آن سراسر منطقه - جهان اسلام و فراتر از آن را در بر گرفته و موجب بیداری ملت ها در کشورهای مختلف شده است.

امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی در این پیام ضمن عرض تبریک آغاز چهلمین بهار پیروزی انقلاب اسلامی به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت انقلابی ایران اعلام کرد: فرزندان جان بر کف ملت در ارتش جمهوری اسلامی ایران تحت فرماندهی فرمانده معظم کل قوا با روحیه انقلابی آماده ی پاسداری و نگاهبانی از انقلاب اسلامی هستند.

امروز پنج‌شنبه (12 بهمن/دلو) برابر با اول فوریه سالروز بازگشت امام خمینی (ره) به ایران و آغاز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی است.

از روز دوازدهم بهمن، یعنی روز ورود امام خمینی (ره) به ایران تا بیست و دوم بهمن که روز پیروزی انقلاب اسلامی است، «دهه فجر» نام‌گذاری شده و هر سال، جشن‌ها و مراسم ویژه‌ای در این ایام برگزار می‌شود.

کلیدواژه