قاسمی: الجبیر فراموش کرده که نمی تواند و نباید به جای دولت و مردم عراق سخن بگوید
(last modified Thu, 15 Feb 2018 09:14:55 GMT )
دلو 26, 1396 13:44 Asia/Kabul
  • قاسمی: الجبیر فراموش کرده که نمی تواند و نباید به جای دولت و مردم عراق سخن بگوید

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران در واکنش به ادعاهای وزیر امورخارجه عربستان درباره ایران در حاشیه نشست بازسازی عراق گفت: «عادل الجبیر» فراموش کرده است که نمی تواند و نباید به جای دولت و مردم عراق سخن بگوید.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران افزود: دولت و ملت عراق و دیگر کشورهای تیزبین و واقع نگر همواره به نقش تعیین کننده، ثبات ساز و حیاتی ایران در مبارزه ضد تروریسم تکفیری در منطقه و عراق و برقراری امنیت در این کشور اذعان دارند و ادعاهای «عادل الجبیر» بی اعتبارتر از آن است که مجددا پاسخ دریافت کند.

قاسمی تصریح کرد: متاسفانه  به نظر می رسد وزیر امورخارجه عربستان عادت به گفتار و پرگویی بی مطالعه و غیرمسئولانه دارد. 

«عادل الجبیر» وزیر امورخارجه عربستان در کنفرانس بین المللی بازسازی عراق در کویت ادعای بی پایه و اساسی را همچون گذشته ضد ایران مطرح کرد و مدعی شد که دخالتهای ایران، آرامش و ثبات عراق را به خطر می‌اندازد.

وزیر امورخارجه عربستان همچنین در ادامه ادعای واهی خود ضد ایران، تهران را به داشتن نقشی مُخرب و ویرانگر در عراق متهم کرد.

ادعای وزیر خارجه عربستان ضد ایران در شرایطی است که مقام‌های عراقی بارها از نقش موثر و سازنده جمهوری اسلامی ایران در کمک به عراق در مبارزه با گروه تروریستی داعش تمجید کرده‌اند.

کلیدواژه