دلو 26, 1396 20:57 Asia/Kabul
  •  روحانی : حامل پیام برادری و دوستی ملت ایران به ملت هند است

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: حامل پیام برادری و دوستی ملت ایران به ملت بزرگ هند است.

به گزارش ایرنا، «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران در جمع علمای شیعه و سنی حیدرآباد در ایالت تلنگانای هند با اشاره به اشتراکات تاریخی و فرهنگی بی شمار دو ملت گفت : روابط بین ایران و هند  ورای روابط سیاسی و اقتصادی است.

روحانی با یادآوری فلسفه ایجاد مذاهب گفت: ادیان برای ترویج خوبی ها و حذف مفاسد آمده اند، بنابراین وظیفه علمای دینی و مسلمانان در ترویج پیام اسلام بسیار حائز اهمیت است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه پیام ملت ایران - دوستی و روابط نزدیکتر با ملت بزرگ هند است، تصریح کرد: ایران خواهان روابط صمیمانه تر و نزدیکتر با هند در تمام زمینه های ممکن است.

رئیس قوه مجریه ایران با تحلیل تلاشهای استعمارگران برای سواستفاده از مذاهب و  ایجاد تفرقه بین مسلمانان افزود: از نظر اسلام - همه برای استقرار خوبی ها در روی زمین و برای از بین بردن بدی ها و مفاسد به پیروی از قران و پیامبر اسلام در روی زمین مسولیت دارند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران در صدر یک هیات عالیرتبه سیاسی و اقتصادی به دعوت « نارندرا مودی» Narendra MODI  نخست وزیر هند، برای دیدار رسمی سه روزه،روز پنجشنبه وارد حیدرآباد هند شد.

 در سفر روحانی و هیات همراه به هند ، 15 توافقنامه و یادداشت همکاری های تجاری و اقتصادی بین دو کشور امضا می شود.

کلیدواژه