ایران و سوریه به قطعنامه آتش‌بس پایبند خواهند بود
(last modified Sun, 25 Feb 2018 09:25:29 GMT )
حوت 06, 1396 13:55 Asia/Kabul
  •  ایران و سوریه به قطعنامه آتش‌بس پایبند خواهند بود

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران گفت: ایران و سوریه به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در خصوص اجرای آتش بس 30 روزه در سوریه پایبند خواهند بود.

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز گذشته (شنبه) قطعنامه‌ای برای اجرای آتش‌ بس 30 روزه در سوریه و ایجاد دسترسی بشردوستانه به مناطق تحت محاصره تصویب کرد. در این قطعنامه با فشار روسیه، گروه های تروریستی مورد حمایت آمریکا از جمله القاعده، جبهه‌النصره و داعش از این آتش‌بس مستثنی شدند.

سردار سرلشکر «محمد باقری» روز یکشنبه در جمع خبرنگاران، درباره قطعنامه آتش بس 30 روزه در حومه دمشق، تصریح کرد: بخش‌هایی از حومه دمشق پایتخت سوریه که در اختیار تروریست‌ها است مورد آتش بس نیست و پاکسازی در آنها ادامه خواهد داشت.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح ایران، افزود: کسانی که خواهان امنیت و آرامش در سوریه نیستند وقتی دیدند ارتش این کشور می‌خواهد حومه دمشق را پاکسازی کند با ادعای اجرای آتش بس، در پی حمایت از تروریست‌ها برآمدند.

سرلشکر باقری تصریح کرد: ارتش سوریه در پی پاکسازی کامل تروریست ها است تا بتواند امنیت مردم دمشق را تامین کند، اما تاکنون 1200 خمپاره به سوی دمشق شلیک شده و امنیت و آرامش مردم را برهم زده که بر همین اساس باید در این مناطق پاکسازی صورت بگیرد.

 

کلیدواژه