حوت 08, 1396 09:32 Asia/Kabul
  • بیانیه نمایندگی ایران در سازمان ملل: آمریکا به متجاوزان یمن کمک می کند

نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد اعلام کرد: ادعای تکراری و نمایش های ملال آور نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد برای ایران ستیزی، کمک به تجاوزگران به یمن است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد با صدور بیانیه ای تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران ادعاهای آمریکا در خصوص ارسال سلاح به یمن را بارها رد کرده است و بار دیگر تاکید می کند که سه سال بمباران بی وقفه یمن فاجعه ای انسانی به بار آورده است .

در این بیانیه آمده است: کودکان ، زنان و مردم یمن با خطر بزرگ بیماری، قحطی و جنگ روبرو هستند؛ این جنگ خانمانسوز با سلاح های امریکایی و انگلیسی و توسط عربستان سعودی به بی ثباتی و نا امنی انجامیده است.

نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد می افزاید: مشکل یمن از طریق نظامی و بمباران حل نخواهد شد بلکه به باور ایران و رساندن آب و غذا می توان فرایندی سیاسی برای حل این مشکل را شروع کرد.

در بیانیه نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد آمده است: رفتار نماینده امریکا در این سازمان در جهت سرپوش گذاشتن جنایاتی است که در یمن توسط نیروهای ائتلاف به سرکردگی عربستان در حال وقوع است.

آمریکا قصد داشت با سواستفاده از فرصت تهدید ماموریت گروه کارشناسی کمیته یمن اتهاماتی ضد ایران مطرح کند تا سرپوشی برای تداوم جنگ دریمن ایجاد کند اما روسیه با وتوی قطعنامه پیشنهادی آمریکا و انگلیس صرفا قطعنامه آئین نامه ای تمدید ماموریت گروه کارشناسی را مطرح کرد.

 

کلیدواژه