ظریف در دیدار نخست وزیر کرواسی: تهران علاقه‌مند به توسعه روابط با زاگرب است
(last modified Thu, 01 Mar 2018 13:29:03 GMT )
حوت 10, 1396 17:59 Asia/Kabul
  • تهران علاقه‌مند به توسعه روابط با زاگرب است
    تهران علاقه‌مند به توسعه روابط با زاگرب است

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه در دیدار «آندری پلنکوویچ» Andrej Plenković نخست وزیر کرواسی در زاگرب گفت: ایران علاقه‌مند به توسعه و تعمیق روابط با کرواسی در همه زمینه‌ها است.

ظریف دراین دیدار ضمن ابلاغ سلام «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران، توریسم حلال، انرژی، کشاورزی و صنایع غذایی، فناوری پیشرفته و همکاری‌های بانکی را از زمینه‌های همکاری ایران و کرواسی خواند که عمدتا در جریان است.

وزیر امور خارجه ایران، بر تقویت همکاری‌های ایران و کرواسی در مجامع و سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و نیز درچارچوب اتحادیه اروپا تاکید کرد.

نخست وزیر کرواسی نیز در این دیدار روابط تهران و زاگرب را خوب برشمرد و خواستار گسترش بیش از پیش روابط کرواسی و ایران در همه زمینه‌ها شد.

«آندری پلنکوویچ» با تمجید از نقش مثبت و سازنده ایران در خاورمیانه، ایران را کشوری متنفذ توصیف کرد که در راستای ثبات منطقه تلاش می‌کند.

ظریف پیش از دیدار با نخست وزیر کرواسی در نشست مشترک تجاری ایران و کرواسی با حضور معاون نخست وزیر و وزیر اقتصاد این کشور شرکت کرد.

وزیر خارجه ایران دوشنبه در صدر هیاتی سیاسی و اقتصادی به منظور رایزنی و گفت وگو با مقامات چند کشور منطقه بالکان و شرق اروپا به صربستان سفر کرد و پس از دو روز حضور و گفت وگو با مقامات این کشور به بلغارستان رفت. 

ظریف در ادامه و در مقصد سوم این سفر چهارشنبه‌شب وارد کرواسی شد. ظریف پس از کرواسی به بوسنی‌هرزگوین می‌رود. 

کلیدواژه