روحانی: حضرت فاطمه زهرا (س) برای همیشه تاریخ برترین الگوی زنان جهان است
(last modified 1396-12-16T04:25:34+00:00 )
حوت 16, 1396 08:55 Asia/Kabul
  • روحانی: حضرت فاطمه زهرا (س) برای همیشه تاریخ برترین الگوی زنان جهان است

رئیس جمهوری اسلامی ایران سه شنبه شب با تبریک میلاد پربرکت حضرت فاطمه زهرا (س) دخت گرامی پیامبر اکرم حضرت محمد مصطفی (ص) و همسر امیر مومنان علی بن ابی طالب (ع) امام اول شیعیان جهان و همچنین روز زن و مادر، خاطرنشان کرد حضرت فاطمه (س) برای همیشه تاریخ برترین الگوی زنان جهان است.

جمعه 20 جمادی الثانی 1439 هجری قمری، 18 حوت سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) است. در تقویم جمهوری اسلامی ایران این روز خجسته «روز زن و مادر» نامگذاری شده است.

«حسن روحانی» در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی ایران تصریح کرد در اسلام و آموزه های خاندان رسالت جایگاه والایی برای بانوان تبیین شده است و در 4 دهه پس از انقلاب اسلامی ایران نیز بر همین مبنا همواره به حقوق و حضور زنان توجه ویژه ای شده است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران حضور موثر زنان ایرانی در تمام عرصه های سیاسی و اجتماعی، آموزشی و تحقیقاتی  را از برگ های زرین انقلاب اسلامی ایران و باطل کننده اتهاماتی دانست که برخی مدعیان حقوق بشر نسبت به جمهوری اسلامی مطرح می کنند.

روحانی نقش مادران را در تربیت جامعه و ارتقای فرهنگی غیرقابل جایگزین برشمرد و افزود: بانوان و مادران حق بزرگی در حفظ استقلال ایران، انقلاب و دفاع مقدس دارند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین با اشاره به همزمانی سالروز  ولادت حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران با سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: حضرت امام خمینی (ره) شخصیتی ممتاز بودند که خدمات ایشان به اسلام و همچنین استقلال و عزت ملت ایران بی نظیر بوده است.

بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران 20 جمادی الثانی سال 1320 هجری قمری در خمین ( در استان مرکزی ایران) چشم به جهان گشودند.

 

کلیدواژه