ولایتی: دولت انگلیس در ماجرای تعرض به سفارت ایران در لندن کوتاهی کرد
(last modified 1396-12-19T13:52:24+00:00 )
حوت 19, 1396 18:22 Asia/Kabul
  •  ولایتی: دولت انگلیس در ماجرای تعرض به سفارت ایران در لندن کوتاهی کرد

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین‌الملل با بیان اینکه دولت انگلیس در ماجرای تعرض به سفارت ایران در لندن کوتاهی کرده است، گفت: آنها می‌توانستند جلوی این حمله را بگیرند و باید در این زمینه پاسخگو باشد.

«علی‌اکبر ولایتی» مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین‌الملل روز شنبه درجمع خبرنگاران اظهار کرد: قطعا دولت انگلیس مسوول حفظ امنیت هیات‌های نمایندگی سیاسی در این کشور ازجمله سفارت ایران در لندن است و دولت انگلیس در جلوگیری از هجوم چند نفر از اراذل و اوباشی که تعیین شده بیگانگان هستند، کوتاهی کرد.

ولایتی افزود: هیچ بعید نیست که تعرض‌کنندگان به سفارت ایران در لندن، در ارتباط با برخی از جریان‌ها در انگلیس باشند.

«محمدجواد لاریجانی» دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران نیز درباره تعرض به سفارت تهران در لندن گفت: این تهاجم با همکاری و هماهنگی کامل پلیس لندن صورت گرفته و دولت انگلیس مسئول کامل این کار غیرمعقول است.

لاریجانی افزود: جمهوری اسلامی ایران قدم‌هایش محکم است و این چیزی نیست که ایران را از حرکت باز بدارد.

عده‌ای که خود را طرفداران فرقه شیرازی نامیدند، عصرجمعه به سفارت ایران در لندن تعرض کردند. «بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت خارجه ایران جمعه‌شب از دستگیری تعرض‌کنندگان به سفارت ایران در لندن خبر داد و گفت: این غائله نمایشی پایان یافته است.

فرقه شیرازی که ازآن به عنوان «شیعه انگلیسی» هم یاد می‌شود، تحت تاثیر فردی به‌نام «صادق شیرازی» است؛ این فرقه به مقدسات اهل‌سنت نیز اهانت می‌کند.