انتقاد خطیب نماز جمعه تهران از سکوت کشورها و نهادهای بین المللی درخصوص کشتار زائران در فاجعه منا
(last modified 1395-06-19T09:52:45+00:00 )
سنبله 19, 1395 14:22 Asia/Kabul
  • انتقاد خطیب نماز جمعه تهران از سکوت کشورها و نهادهای بین المللی درخصوص کشتار زائران در فاجعه منا

خطیب نماز جمعه تهران گفت :جای تعجب است که جامعه جهانی درباره جنایت فاجعه منا سکوت کرده و هیچگونه اعتراضی برای پایمال شدن خون زائران خانه خدا نکرده است.

خطیب نماز جمعه تهران، از سکوت کشورها و نهادهای بین المللی درخصوص کشتار زائران در فاجعه سال گذشته منا و پیگیری نکردن علل وقوع این فاجعه و شناسایی عوامل آن انتقاد کرد.

آیت الله "احمد جنتی" در خطبه های این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به گذشت یک سال از فاجعه منا که در آن حدود هشت هزار زائر بخاطر بی تدبیری رژیم آل سعود کشته شدند گفت: جای تعجب است که جامعه جهانی درباره این جنایت سکوت کرده و هیچگونه اعتراضی برای پایمال شدن خون زائران خانه خدا نکرده است.

آیت الله جنتی افزود : درحالیکه خانه خدا باید امن ترین مکان باشد اما به دلیل بی تدبیری و بی درایتی رژیم آل سعود در این مکان، هزاران زائر بی گناه جان باختند و حتی مصدوم شدگان نیز در خیابانها رها شدند که این نشانگر بی تفاوتی مسئولان رژیم سعودی بود.

خطیب نماز جمعه تهران با ابراز نگرانی تداوم فتنه انگیزیها و عملکردهای ضد انسانی وهابیون تصریح کرد: این فرقه همواره ضد منافع مسلمانان گام برداشته و پیروان آن جزو گمراهانی هستند که برای ضرر رساندن به جهان اسلامی از هیچ جنایتی رویگردان نیستند.

آیت الله جنتی همچنین در واکنش به تصمیم اخیر اتحادیه بین المللی مبارزه با پول شویی (FATF) ضد برخی افراد و نهادهای مالی ایران تاکید کرد: اجرای این تصمیم از سوی ایران "خود تحریمی" محسوب می شود و آنها می خواهند به بهانه مبارزه با پولشویی ،اطلاعات مالی و بانکی جمهوری اسلامی را به دشمنان بدهد.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: اینکه افراد و نهادهایی انقلابی مانند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) را که دشمنان آنها را نمی پسندند تحریم کند هرگز برای نظام جمهوری اسلامی ایران قابل قبول نیست.

آیت الله جنتی با تاکید براینکه جمهوری اسلامی ایران هرگز تصمیم اخیر اتحادیه بین المللی مبارزه با پول شویی که در چارچوب خواسته های ابرقدرتها از جمله آمریکا است را اجرا نمی کند گفت: این موضوع برخلاف مصلحت ملت است و مجلس شورای اسلامی ایران باید برای جلوگیری از این تصمیمات نابخردانه و جلوگیری از اجرای آن وارد عمل شود.

 

 

کلیدواژه