12 فروردین؛ روز تجلّی واقعی ارادۀ ملّت بزرگ ایران
(last modified Sun, 01 Apr 2018 10:02:55 GMT )
حمل 12, 1397 14:32 Asia/Kabul
  • 12 فروردین؛ روز تجلّی واقعی ارادۀ ملّت بزرگ ایران

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ایران با گرامیداشت ۱۲ فروردین، روز «جمهوری اسلامی» تاکید کرد: روز ۱۲ فروردین تجلّی واقعی خواست و ارادۀ ملّت بزرگ ایران اسلامی در تحقق غیرت و عزت اسلامی و تعیین سرنوشت کشور به دست توانمند مردم مؤمن و انقلابی خود است.

مردم ایران سی و نه سال پیش در دوازدهم فروردین/حمل 1358 (اول آوریل 1979) با حضوری آگاهانه در عرصه همه‌پرسی به «جمهوری اسلامی» رای مثبت دادند و این روز به نام روز جمهوری اسلامی ایران نامگذاری شد.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ایران روز یکشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: روز ۱۲ فروردین، تحقق شعار «ما می‌توانیم» در تمامی عرصه‌های ملی و بین‌المللی و سرآغاز تولید بومی علم، خلاقیت، فکر و اندیشۀ نوین و پویا منطبق بر آموزه‌های اسلامی و قطع دست بیگانگان از سرمایه، منابع و منافع ملی کشور است.

این بیانیه می افزاید: مردم ایران با حفظ وحدت حول محور ولایت در آزمونهای بزرگ بیش از سه دهه پایداری، آگاهی، بصیرت، ایستادگی و عزم ملی خود را در تحقق شعار بنیادی «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی و عزت و اقتدار و عدالت» اثبات می کنند.

در ادامه بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ایران آمده است: مردم ایران در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی و در سالی که توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی با نام «سال حمایت از کالای ایرانی» مزین‌گشته است، می‌کوشند با تلاش مضاعف برای اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به سمت فتح قله‌های پیشرفت و عدالت گام‌های اساسی و سریعتری بردارند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به‌مناسبت آغاز سال ۱۳۹۷ هجری شمسی، سال جدید را سال «حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری کردند.