سرتیپ حاتمی: نسخه‌های امنیتی برای خاورمیانه باید در درون آن پیچیده شود
(last modified 1397-01-14T10:40:05+00:00 )
حمل 14, 1397 15:10 Asia/Kabul
  • سرتیپ حاتمی: نسخه‌های امنیتی برای خاورمیانه باید در درون آن پیچیده شود

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران تاکید کرد: نسخه‌های امنیتی که خارج از منطقه خاورمیانه تجویز می‌شود، قابل تحقق و پذیرش نیست و باید هر نسخه‌ای برای امنیت منطقه در خود آن پیچیده شود.

امیر سرتیپ «امیر حاتمی» روز سه‌شنبه در بدو ورود به روسیه برای شرکت در نشست امنیتی مسکو، با بیان اینکه ناکارآمدی نسخه خارجی برای امنیت منطقه در سوریه مشاهده شد، اظهار کرد: نسخه‌هایی که خارج از منطقه تجویز می‌شود، به سبب شناخت نداشتن از ماهیت ارگان‌های منطقه و همین طور تطبیق نداشتن با منافع ملت‌های منطقه، غیرقابل تحقق است.

سرتیپ حاتمی افزود: دو ائتلاف برای مبارزه با تروریسم در منطقه شکل گرفت که یک ائتلاف مربوط به محور مقاومت است که با پشتیبانی از سوریه، مبارزه واقعی با تروریست‌ها را در پیش گرفت و توانست گروه تروریستی داعش را شکست دهد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران گفت: ائتلاف دیگر به سرکردگی آمریکا بود که گزینشی عمل کرد و آنجا که منافع‌شان ایجاب می کرد، تروریست‌ها را مدیریت کرد.

سرتیپ حاتمی همچنین با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در نشست امنیتی مسکو، دیدگاه‌های خود را تبیین خواهد کرد، گفت: در دیدار با مقام‌های روسیه نیز همکاری‌های دوجانبه در حوزه نظامی پیگیری خواهد شد.

هفتمین نشست بین‌المللی امنیتی مسکو فردا (چهارشنبه) با حضور وزیران دفاع، رئیسان ستاد و فرماندهان عالی‌رتبه نظامی و دفاعی و مسوولان سازمان‌های بین المللی از بیش 80 کشور جهان طی دو روز برگزار خواهد شد.

کلیدواژه