حمل 17, 1397 14:20 Asia/Kabul
  •  آیت الله خاتمی: به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی، لکه‌ننگی برای رژیم سعودی است

امام جمعه موقت تهران، گفت: به رسمیت شناختن موجودیت رژیم صهیونیستی ازسوی سعودی‌ها، لکه‌ننگی برای عربستان است.

آیت الله «احمد خاتمی» درخطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران، با بیان اینکه حمله رژیم صهیونیستی به لبنان و غزه در سال‌های گذشته با حمایت مالی و تشویق عربستان‌سعودی صورت گرفته است، تصریح کرد: رژیم سعودی باید در دادگاه صالح اسلامی به علت حمایت از گروههای تروریستی- تکفیری و نقش داشتن در ریختن خون انسان‌های بیگناه در جهان ازجمله یمن محاکمه شود.

خطیب نماز جمعه تهران، عربستان سعودی را شریک جرم رژیم صهیونیستی دانست و افزود: سعودی‌ها میلیون‌ها دلار برای دخالت در انتخابات عراق و لبنان هزینه کرده‌اند، اما اکنون نشانه‌های زوال و تزلزل رژیم سعودی مشاهده می‌شود.

آیت الله «احمد خاتمی» همچنین به جنایت رژیم صهیونیستی و کشتار فلسطینیان در راهپیمایی حق بازگشت اشاره کرد و گفت: موجودیت و ذات این رژیم خون‌خواری است و جواب صهیونیست‌ها به‌جز زبان زور و مقاومت چیز دیگری نیست.

خطیب نماز جمعه تهران به مذاکرات سال‌های گذشته و بی‌نتیجه فلسطینیان با رژیم صهیونیستی اشاره و خاطرنشان کرد: این مذاکرات به‌جز آوارگی بیشتر برای فلسطینیان چیز دیگری نداشته و سخن گفتن از مذاکره با این رژیم اشغالگر نه فقط خطای استراتژیک، بلکه خیانت است.

آیت الله «احمد خاتمی» با انتقاد از سکوت کشورهای اسلامی درقبال جنایات رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: اظهارات مفتی‌های سعودی در حرام اعلام کردن تظاهرات در حمایت از غزه و استقبال صهیونیست‌ها از آن، رفتاری ضد اسلامی و خیانت است.

خطیب نماز جمعه تهران همچنین تهدید رژیم صهیوینستی ضد حزب الله لبنان را خیالی واهی دانست و گفت: آزمودن دوباره قدرت حزب الله لبنان به قیمت ویرانی حیفا و تل‌آویو تمام خواهد شد.

 

کلیدواژه