ولایتی: همه گزینه های ایران در صورت خروج آمریکا از برجام روی میز است
(last modified 1397-01-20T04:48:09+00:00 )
حمل 20, 1397 09:18 Asia/Kabul
  • ولایتی: همه گزینه های ایران در صورت خروج آمریکا از برجام روی میز است

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین الملل، تاکید کرد: در صورت خروج آمریکا از برجام و یا هر اقدام مستقیم یا غیر مستقیم خلاف متن برجام توسط هر کشوری، دست های ایران باز بوده و همه گزینه ها روی میز است.

به گزارش رادیو دری،«علی اکبر ولایتی» روز یکشنبه پس از دیدار با «بیستریستکی» Andrei Bystersky سرپرست هیات باشگاه گفت وگوهای والدای روسیه درباره خروج احتمالی آمریکا از برنامه جامع اقدام مشترک «برجام» به خبرنگاران، گفت: ایران پایبند به برجام بوده و تاکنون به آن عمل کرده است و در صحنه بین المللی کمتر کشوری پیدا می شود که در استقلال و اعتماد به نفس مانند ایران عمل کرده باشد. 

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین الملل، تصریح کرد: با توجه به استقلال و اقتداری که ایران در تصمیم گیری های منطقه ای و بین المللی دارد، هر گزینه ای که به مصلحت ملی باشد انتخاب و اتخاذ خواهد کرد.

ولایتی، همچنین درباره اهمیت همکاری های منطقه ای و بین المللی ایران و روسیه، گفت: همکاری دو کشور در سوریه تجربه خوبی بود و این همکاری‌های راهبردی می‌تواند به حوزه آسیای مرکزی، آسیا و قفقاز تسری یابد.

وی خاطرنشان کرد: بدون تردید نقش ایران و روسیه با توجه به اهمیت حفظ امنیت منطقه و تلاش‌های بین‌المللی در منطقه و بین‌الملل تاثیرگذار است.

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین الملل، همچنین در دیدار سرپرست هیات باشگاه گفت و گوهای والدای روسیه در تهران، گفت: ایران و روسیه در زمینه های مختلف روابط خود را توسعه داده اند و این روند با عزم و اراده جدی مسئولان عالی دو کشور ادامه خواهد یافت.

 

کلیدواژه