ظریف: گزارش بان کی مون درباره ایران با اطلاعات غلط تدوین شده است
(last modified 1395-04-29T09:34:34+00:00 )
سرطان 29, 1395 14:04 Asia/Kabul
  • «محمدجواد ظریف» وزیر امورخارجه ایران
    «محمدجواد ظریف» وزیر امورخارجه ایران

«محمدجواد ظریف» وزیر امورخارجه ایران گفت: گزارش سرمنشی سازمان ملل بر اساس اطلاعات ناقص و بی خبری «بان کی مون» از دوران مذاکرات درباره برجام تدوین شده است.

 وزیر امورخارجه ایران گفت: گزارش سرمنشی سازمان ملل متحد درباره ایران بر اساس اطلاعات ناقص و بی خبری وی از دوران مذاکرات تدوین شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس؛«محمدجواد ظریف» وزیر امورخارجه ایران روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در تهران درباره گزارش اخیر سرمنشی سازمان ملل گفت: این گزارش بر اساس اطلاعات ناقص و بی خبری «بان کی مون» از دوران مذاکرات تدوین شده و تهران قبلا هم اعلام کرده که سازمان ملل نقشی در تدوین برجام نداشته است.

وزیر امورخارجه ایران درباره اتهامات وارد شده به ایران در گزارش سرمنشی سازمان ملل بویژه ارسال سلاح از ایران به عراق،تصریح کرد: ایران در بیانیه ای که همزمان با قطعنامه 2231 صادر شد،تاکید کرد:به اقدامات خود در مقابله با تروریسم ادامه می دهد و این سیاست جمهوری اسلامی است و ارتباطی با برجام ندارد.

سرمنشی سازمان ملل در گزارشی به شورای امنیت، آزمایش موشک های بالستیک ایران را ناقض روح توافق هسته ای میان ایران و قدرت های جهانی دانسته است در حالیکه جمهوری اسلامی بارها اعلام کرده است که برنامه موشکی آن کاملا جنبه دفاعی دارد ، برای حمل کلاهک هسته ای طراحی نشده ، ناقض قطعنامه 2231 شورای امنیت نیست و ارتباطی هم با برجام ندارد.