روحانی: حمله آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه، اقدامی تجاوزکارانه بود
(last modified 1397-01-27T03:20:01+00:00 )
حمل 27, 1397 07:50 Asia/Kabul
  • روحانی: حمله آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه، اقدامی تجاوزکارانه بود

رئیس جمهوری اسلامی ایران، حمله آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه به بهانه استفاده از سلاح شیمیایی را اقدامی تجاوزکارانه و درچارچوب روحیه دادن به تروریست‌های شکست خورده دراین کشور دانست.

«حسن روحانی» روز یکشنبه در تماس تلفنی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه، گفت: اگر تجاوز و نقض آشکار قوانین بین‌المللی به سادگی و بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای ازسوی عاملان آن امکان‌پذیر شود، باید شاهد بی‌ثباتی‌های جدیدی در نظام بین‌الملل و منطقه باشیم.

رئیس جمهوری اسلامی ایران، افزود: این اقدام تجاوزکارانه آمریکایی‌ها نشان داد که با تروریست‌ها رابطه مستقیم دارند و زمانی که احساس کردند دست تروریست‌ها از منطقه مهمی مانند غوطه‌شرقی کوتاه شده است، اینگونه عکس العمل نشان دادند.

روحانی، تصریح کرد: حمله آمریکا و متحدانش به سوریه نشان داد در مسیر مبارزه نهایی با تروریسم در سوریه با مشکلات و مسائل جدید روبرو هستیم و باید رایزنی و همکاری بیشتری با هم داشته باشیم.

رئیس جمهوری ایران با بیان اینکه باید برای حل بحران سوریه بر سرعت عمل در اقدامات خود بیافزاییم، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا همکاری‌های خود با روسیه را درچارچوب‌های دوجانبه و سه جانبه افزایش دهد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه نیز با اشاره به اینکه ایران و روسیه در بسیاری از مسائل و موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی دیدگاه مشترکی دارند، گفت: حمله آمریکا و کشورهای غربی به سوریه با هربهانه‌ای نقض فاحش قوانین بین المللی است.

پوتین تصریح کرد: این اقدام آمریکا و متحدانش چیزی به‌جز جنایت بین‌المللی و تجاوز نبوده و بهانه کاربرد سلاح شیمیایی در سوریه بی‌اساس و خلاف واقع است.

رئیس جمهوری روسیه تاکید کرد: اقدامات متجاوزانه مانع از تلاش ما در مسیر مبارزه با تروریسم و افراط‌ گرایی در منطقه و بویژه سوریه نمی‌شود و باید رایزنی‌ها و روابط سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه برای توسعه صلح و ثبات و برقراری گفت و گو در سوریه ادامه یابد.

کلیدواژه