روابط ایران و عراق تحت تاثیر شیطنت‌های مداخله‌جویانه قرار نخواهد گرفت
(last modified 1397-02-02T04:08:23+00:00 )
ثور 02, 1397 08:38 Asia/Kabul
  •  روابط ایران و عراق تحت تاثیر شیطنت‌های مداخله‌جویانه قرار نخواهد گرفت

­وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران عصر شنبه با تاکید بر اینکه روابط ‌ایران و عراق از استحکام خاصی برخوردار است، تصریح کرد: ‌روابط دوطرف هیچگاه ‌تحت تاثیر شیطنت‌های مداخله‌جویانه قرار نخواهد گرفت.

به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» در پایان سفر به عراق در جمع خبرنگاران با قدردانی از میهمان‌نوازی وزیر دفاع عراق در این سفر افزود: ‌‌پیوندهای فرهنگی، دینی و تاریخی بسیاری بین دو کشور وجود دارد که این پیوندها بسترساز همکاری و تعامل هر چه بیشتر جمهوری اسلامی ایران و  عراق شده است.

­وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران به دیدارهایش با وزیران کشور، دفاع، ارتباطات و مشاور امنیت ملی عراق اشاره کرد و گفت: در این دیدارها بر توسعه تعاملات دوجانبه و تقویت روابط دفاعی و امنیتی ایران و عراق تاکید شد.

امیر حاتمی همچنین با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران مشارکت در بازسازی عراق را وظیفه خود می‌داند خاطرنشان کرد ‌‌سیاست جمهوری اسلامی ایران ‌کمک و یاری به مردم و دولت عراق در تمام شرایط است.

امیر حاتمی نشست کمیته اطلاعاتی چهارجانبه نظامی با حضور فعالان نظامی و امنیتی ایران، روسیه، سوریه و عراق در بغداد را نیز بسیار موثر و مفید برشمرد و گفت: همکاری‌ این چهار کشور در مقابله با تروریسم برای تامین امنیت و ثبات عراق و منطقه بسیار موثر بوده است.

وزیر دفاع ایران روز چهارشنبه به منظور دیدار و گفت وگو با مقامات عراقی و همچنین حضور در نشست کمیته چهارجانبه با حضور نمایندگان ایران، عراق، روسیه و سوریه وارد عراق شد.

 

کلیدواژه