فرمانده کل ارتش ایران: ایران و پاکستان نقش مهمی در تامین امنیت منطقه دارند
(last modified 1397-02-05T04:47:45+00:00 )
ثور 05, 1397 09:17 Asia/Kabul
  • فرمانده کل ارتش ایران: ایران و پاکستان نقش مهمی در تامین امنیت منطقه دارند

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: ایران و پاکستان دو کشور دوست و مسلمان هستند که می‌توانند با هم افزایی و ارتقای روابط دوجانبه، نقش مهمی در ارتقای امنیت منطقه داشته باشند.

به گزارش رادیو دری، امیر سرلشکر «عبدالرحیم موسوی» روز سه شنبه در دیدار دریاسالار «ظفر محمود عباسی» فرمانده نیروی دریایی پاکستان در تهران، با اشاره به نقش مهم دو کشور در تأمین امنیت منطقه، افزود: بخش عمده‌ای از وقایع و تحولات اثرگذار منطقه و جابجایی‌های حامل‌های انرژی از این منطقه صورت می‌گیرد لذا منطقه اقیانوس هند دارای ظرفیت و اهمیت بسیار زیادی است.

فرمانده کل ارتش ایران، بخش زیادی از امنیت جهان را وابسته به امنیت اقیانوس هند دانست و افزود: تنها کشورهای منطقه اقیانوس هند می‌توانند امنیت این منطقه راهبردی را فراهم کرده و حفظ کنند و حضور کشورهای فرامنطقه‌ای در این منطقه چیزی جزء ناامنی به همراه نخواهد داشت.

امیر سرلشکر موسوی، همچنین با اعلام آمادگی کامل ارتش ایران برای کمک در تأمین امنیت منطقه حساس اقیانوس هند، گفت: این منطقه نیازمند حداکثر تعامل و همکاری در تمامی زمینه‌ها بوده و ایران بعنوان کشور پیشرو در مبارزه با تروریسم آماده است تجربیات خود را در این زمینه در اختیار کشورهای حاشیه اقیانوس هند قرار دهد.

دریاسالار «ظفر محمود عباسی» فرمانده نیروی دریایی پاکستان نیز با ابراز خرسندی از حضور در ایران و شرکت در همایش فرماندهان نیروی دریایی منطقه اقیانوس هند، ایران را کشوری مقتدر و با ثبات در منطقه غرب آسیا و پیشرو در مقابله با تروریسم دانست.

ششمین اجلاس بزرگ فرماندهان نیروی دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند(آیونز IONS) به میزبانی نیروی دریایی ارتش ایران با حضور 35 هیات عالی رتبه نظامی از جمله پاکستان در تهران درحال برگزاری است.

کلیدواژه