ثور 12, 1397 16:04 Asia/Kabul
  •    ایران برای شرایط پس از خروج آمریکا از برجام آماده است

سخنگوی دولت و معاون رئیس جمهوری ایران گفت ، جمهوری اسلامی ایران برای شرایط پس از خروج آمریکا از برجام ، آمادگی کامل دارد.

به گزارش ایرنا؛ «محمدباقر نوبخت» سخنگوی دولت و معاون رئیس جمهوری ایران روز چهارشنبه در شهر انزلی استان گیلان( شمال ایران) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ممکن است آمریکا از برجام خارج شود، افزود: تدابیر و بودجه های لازم برای متفاوت شدن اوضاع پس از خروج احتمالی امریکا از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) اتخاذ شده است.

توافق هسته‌ای ایران و گروه پنج به علاوه یک (انگلیس، فرانسه، روسیه، چین، آمریکا و آلمان) از ژانویه 2016 اجرایی شده است اما دولت آمریکا به عنوان یکی از اعضای این گروه همواره در اجرای برجام بدعهدی می‌کند.دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خواهان تغییر برجام بوده و هشدار داده است اگر این توافق تغییر نکند، آمریکا از آن خارج می‌شود.  

نوبخت همچنین با اشاره به نمایش ضد ایرانی اخیر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی همواره به دنبال ایجاد موجی جهانی ضد ایران و برجام است.

وی با بیان اینکه آژانس بین المللی انرژی اتمی تنها مرجع ذیصلاح است که می تواند در خصوص برنامه هسته ای ایران اظهارنظر کند، افزود ، این آژانس همواره بر صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای ایران تاکید کرده است .

نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی دوشنبه شب، تعدادی عکس، سی‌دی و کاغذ را در برابر دوربین تلویزیون نشان داد و مدعی شد ایران برنامه‌ مخفی برای ساخت سلاح اتمی دارد.

این ادعای نتانیاهو تکرار همان ادعاهایی است که امریکایی ها پیشتر تحت عنوان فعالیت های هسته ای گذشته ایران موسوم به pmd ساخته بودند و در توافق برجام این پرونده توسط آژانس بسته شد.

 

 

کلیدواژه