ثور 26, 1397 08:01 Asia/Kabul
  • نمایندگی ایران در سازمان ملل : آمریکا شریک جنایات صهیونیست ها علیه فلسطینیان است

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل روز سه شنبه با صدور بیانیه ای آمریکا را شریک اصلی جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان دانست.

در این بیانیه تصریح شده است: آمریکا شریک اصلی جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در 70 سال گذشته است و اظهارات روز سه شنبه «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل نمی تواند این واقعیت را پنهان کند.

«نیکی هیلی» روز سه شنبه با تکرار اتهامات بی اساس سعی کرد تا توجهات را از فراخوان جهانی برای پایان دادن فوری به قتل عام وحشیانه فلسطینی ها در غزه منحرف کند. 

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در بیانیه خود اضافه کرده است: «هیلی» بار دیگر در شرایطی بر سیاست حمایت بی قید و شرط آمریکا از اقدامات غیرقانونی و تجاوزکارانه رژیم اسرائیل تاکید کرد که این رفتارها به مهمترین عامل ناامنی و بی ثباتی در منطقه تبدیل شده است. ‎

‎این بیانیه می افزاید: جمهوری اسلامی ایران بار دیگر از تمام کشورهای جهان می خواهد تا برای توقف فوری قتل عام تظاهرکنندگان بی گناه فلسطینی به رژیم صهیونیستی فشار آورند.

به دنبال کشتار حدود 60 نفر و زخمی شدن بیش از 2 هزار نفر فلسطینی به دست نظامیان صهیونیست، شورای امنیت سازمان ملل متحد به درخواست کویت و در پی نامه اعتراضی دولت فلسطین، تشکیل جلسه داد.

در این نشست همه اعضا به جز آمریکا به این اقدام صهیونیست ها اعتراض کردند اما نماینده آمریکا با چشم پوشی کامل از این جنایت، تلاش کرد تا با اتهامات واهی علیه جمهوری اسلامی ایران و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، فشار عمومی بر صهیونیست ها را کاهش دهد.

کلیدواژه