قاسمی: واکنش های جهانی، ناکامی آمریکا در خروج یک جانبه از برجام را نشان داد
(last modified 1397-02-26T07:11:52+00:00 )
ثور 26, 1397 11:41 Asia/Kabul
  • قاسمی: واکنش های جهانی، ناکامی آمریکا در خروج یک جانبه از برجام را نشان داد

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران، گفت: واکنش های جهانی به تصمیم غیر منطقی و نابخردانه و خلاف تمام موازین بین المللی رئیس جمهوری آمریکا در خروج از برجام، به بی اعتباری و انزوای هر چه بیشتر دولت آمریکا منجر و خسارات جبران ناپذیری به مردم آمریکا وارد کرد.

به گزارش رادیو دری، «بهرام قاسمی» روز چهارشنبه در واکنش به اقدام وزارت خزانه داری آمریکا در اعلام موارد تحریمی جدید ضد ایران، افزود: اعلام تحریم های جدید ضد ایران بخصوص قرار دادن نام رئیس کل بانک مرکزی ایران در لیست تحریم ها، همزمان با گفت و گوها و رایزنی های تهران با اروپا در موضوع برجام بدون آمریکا، به خوبی بیانگر آن است که واشنگتن با خروج یک جانبه از برجام نتوانسته است تاکنون به اهداف ضدایرانی و از پیش تعین شده خود دست یابد.

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران، تصریح کرد: دولت آمریکا در پی ناکامی و آثار مخرب اشتباهات و پیش بینی های غلط فاحش خود پس از خروج یک جانبه از برجام، تلاش می کند با رفتارها و اقدامات مخرب، بر اراده و تصمیم دیگر اعضای باقی مانده در برجام و سایر کشور های جهان، اثر بگذارد. 

بهرام قاسمی، با اشاره به سوء استفاده و زیاده خواهی های دولت آمریکا در بکار گیری انواع سیاست ها و اهرم های  متعدد در جهت اعمال زور، طرح انتظارات بی جا و تهدید دیگر کشورها، به نفع سیاست های مخرب خود، تاکید کرد: با این اقدامات حقانیت مردم بزرگ ایران در غیر قابل اعتماد دانستن آمریکا و دولت های آنان بیش از پیش اثبات شد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه شنبه در ادامه اقدامات خصمانه خود علیه ایران از زمان خروج این کشور از برجام یک نهاد و 4 فرد از جمله «ولی ا.. سیف» رئیس کل بانک مرکزی ایران را تحریم کرد.

کلیدواژه