سنبله 23, 1395 11:47 Asia/Kabul
  • آمادگی ایران برای افزایش ترانزیت کالا میان افغانستان و هند

وزیر راه و شهرسازی ایران از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای افزایش ترانزیت کالا از افغانستان به هند خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر؛ «عباس آخوندی» وزیر راه و شهرسازی ایران در دیدار «مباشر جواد اکبر» وزیر مشاور در روابط خارجی هند و هیات همراه در تهران درباره گسترش همکاری‌های دوکشور در حوزه حمل و نقل و مشارکت طرف هندی در پروژه زیربنایی راه و شهرسازی ایران تبادل نظر کرد.

وزیر راه و شهرسازی ایران با تاکید بر اهمیت نقش هند در مشارکت با ایران برای عملیاتی کردن کریدورهای ترانزیتی و ترکیبی عبوری از ایران به ویژه کریدور شمال - جنوب و فعال کردن کریدورهای حمل‌ونقل چند وجهی، موضوع موافقتنامه ترانزیتی چابهار بین ایران، هند، افغانستان و ضرورت استفاده از پتانسیل و ظرفیت‌های دو کشور برای رونق کریدورهای ترانزیتی تاکید کرد.

وزیر راه و شهر سازی ایران همچنین آمادگی خود را برای افزایش انتقال کالا و مواد معدنی از افغانستان به هند از طریق ایران، بندرچابهار، دریای عمان و خلیج فارس اعلام کرد.

یادداشت‌های تفاهم دو جانبه بین ایران و هند از جمله طرح‌های توسعه بندر چابهار، راه‌آهن چابهار- زاهدان و روند پیشرفت قرارداد خرید 150 هزار تن ریل از هند نیز در دیدار وزیر راه وشهرسازی ایران و وزیر مشاور در روابط خارجی هند بررسی شد.

«مباشر جواد اکبر» وزیر مشاور در روابط خارجی هند برای بررسی چشم انداز تحولات منطقه‌ای ایران و هند به تهران سفر کرده است.

کلیدواژه