بیانیه ارتش ایران: مردم ایران آماده‌تر از گذشته توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کنند
(last modified 1397-03-02T10:15:21+00:00 )
جوزا 02, 1397 14:45 Asia/Kabul
  • بیانیه ارتش ایران: مردم ایران آماده‌تر از گذشته توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کنند

ارتش جمهوری اسلامی ایران با گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر، تاکید کرد: دشمنان که با بدعهدی و پیمان‌شکنی درصدد تحریم و انزوای جمهوری اسلامی هستند بدانند مردم ایران، آماده‌تر از هر زمان دیگری توطئه‌های اقتصادی و سیاسی دشمنان را خنثی می‌کنند.

فردا (پنج شنبه)، سوم خرداد، 3 جوزا، سالروز آزادسازی خرمشهر (جنوب غرب ایران)، در سال 1982 است؛ آزادسازی خرمشهر یکی از مهم‌ترین اهداف عملیات بیت المقدس در سال 1361 (1982) در جنگ تحمیلی عراق با ایران بود که این شهر پس از ۵۷۸ روز از اشغال رژیم بعث عراق آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ ارتش جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در بیانیه ای، آزادسازی خرمشهر را نقطه عطف عملیات‌های دوران دفاع مقدس توصیف و اعلام کرد: فتح خرمشهر توسط رزمندگان اسلام، پس از 19 ماه اشغال، نماد وحدت، قدرت ملی، پایداری و نپذیرفتن هرگونه تجاوز از سوی ملت بزرگ ایران اسلامی است.

این بیانیه می افزاید: سالروز آزادسازی خرمشهر، درس بزرگ مقاومت و ایستادگی یک ملّت مصمّم محسوب می‌شود که در تاریخ ثبت شده است و به گواهی تاریخ، ملت بزرگ ایران همواره با مقاومت و ایستادگی در مقابل زیاده‌خواهی‌های استکبار جهانی خواهد ایستاد.