ایران شرایط لازم را برای آغاز مجدد فعالیت‌های هسته‌ای خود دارد
(last modified 1397-03-05T12:53:23+00:00 )
جوزا 05, 1397 17:23 Asia/Kabul
  • ایران شرایط لازم را برای آغاز مجدد فعالیت‌های هسته‌ای خود دارد

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران درباره تمهیدات این سازمان برای مقابله با خروج آمریکا از برجام گفت: ایران شرایط لازم را برای آغاز مجدد فعالیت های هسته ای خود در زمان مورد نیاز دارد.

«بهروز کمالوندی» روز شنبه در گفت‌و‌گو با شبکه پرس تی وی با بیان اینکه فعالیت و توسعه فن آوری هسته ای ایران متوقف نشده است اظهار کرد: اگر توافق هسته ای به پایان برسد، ایران برنامه های صلح آمیز هسته ای خود را توسعه خواهد داد که شامل توسعه در ابعاد، سطح، درصد غنی سازی و موارد دیگر می شود.

کمالوندی درباره ادعاهای «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در خصوص پایبند نبودن ایران به مفاد توافق هسته ای افزود: قضاوت در مورد پایبندی ایران به معاهده هسته ای بر عهده آژانس بین المللی انرژی اتمی است و در 10 بازدیدی که این آژانس از مراکز هسته ای داشته، صراحتا بر پایبندی ایران به تعهداتش تاکید شده است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران در پاسخ به سوالی در خصوص تمایل ایران برای ماندن در معاهده منع تولید و گسترش سلاح‌های هسته‌ای (NPT) در صورت از بین رفتن برجام تصریح کرد: ایران از سال 1974 عضو این معاهده است و تا زمانی که ماندن در آن برای کشور فایده داشته باشد، جمهوری اسلامی از «ان پی تی» خارج نخواهد شد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا هشت مه با تکرار اتهام‌های بی اساس علیه ایران، خروج واشنگتن از برجام و بازگشت تحریم‌های هسته‌ای طی مدت 3  تا 6 ماه آینده را اعلام کرد.

بریتانیا، فرانسه، روسیه، چین، آلمان و اتحادیه اروپا به عنوان طرف‌های برجام تصریح کردند از این توافق بین المللی حمایت می‌کنند.

 

کلیدواژه