قاسمی: دولت آمریکا به‌دنبال بهره‌برداری سیاسی از تنوع مذهبی در برخی کشورهای جهان است
(last modified 1397-03-10T10:36:17+00:00 )
جوزا 10, 1397 15:06 Asia/Kabul
  •  قاسمی: دولت آمریکا به‌دنبال بهره‌برداری سیاسی از تنوع مذهبی در برخی کشورهای جهان است

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به انتشار گزارش وزارت امور خارجه آمریکا در خصوص آزادی‌های مذهبی در جهان گفت: جمهوری اسلامی ایران این گزارش را غیر واقع‌بینانه، بی‌پایه‌ و اساس و مغرضانه می‌داند که تنها با هدف بهره‌برداری‌های خاص سیاسی تهیه شده است.

وزارت امور خارجه آمریکا در گزارش سالانه «آزادی‌های مذهبی» برای سال 2017 که روز سه‌شنبه گذشته منتشر شد، بار دیگر با تکرار اتهامات بی‌پایه ، ایران را به نقض آزادی‌های مذهبی متهم کرد.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز پنجشنبه افزود ، ارائه تفسیرهای خیالی و بی‌اساس در مورد عقاید مذهبی، موجب وخامت هر چه بیشتر مشکلات بین‌مذهبی می‌شود و تنها از طریق گفت‌وگو و احترام به عقاید دیگران می‌توان از این کار جلوگیری کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تصریح کرد : دولت آمریکا درصدد بهره‌برداری سیاسی از وجود تنوع مذهبی در برخی کشورهای جهان است و دولت این کشور حتی ارزیابی دقیق و واقع‌‌بینانه‌ای از اوضاع داخلی کشورها، به‌خصوص از شرایط جمعیتی و مذهبی آن‌ها، ندارد.

قاسمی با تاکید بر این‌که مردم ایران، با بهره مندی از تمدن و فرهنگی غنی، از هزاران سال پیش تاکنون با هر قومیت و مذهبی، در فضایی کاملا مسالمت‌آمیز و برادرانه در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند، خاطرنشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز پیروان همه مذاهب براساس اصول قانون اساسی و در چارچوب قانون، امور مذهبی و عبادی خود را در مراکز متعدد مذهبی در سراسر ایران برگزار می‌کنند و قانون جمهوری اسلامی نیز از این آزادی‌ها حراست می‌کند.

کلیدواژه