جوزا 13, 1397 17:42 Asia/Kabul
  • اسقف اعظم ارامنه تهران: امام خمینی (ره) همواره بر آزادی اقلیت های دینی تاکید داشتند

اسقف اعظم ارامنه تهران گفت: امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران همواره بر آزادی اقلیت های دینی تاکید داشتند.

به گزارش ایرنا، «سبوه سرکسیان» اسقف اعظم ارامنه تهران روز یکشنبه با تسلیت فرارسیدن سالروز ارتحال امام خمینی(ره) افزود: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران همواره بر آزادی شعائر و آداب دینی و اجتماعی برای اقلیت ها تاکید می کردند.

فردا (دوشنبه) چهاردهم خرداد 1397هجری شمسی، نوزدهم رمضان 1439 هجری قمری و چهارم ژوئن 2018 ، سی‌اُمین سالروز رحلت حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران است.

اسقف اعظم کلیسای ارامنه تهران تصریح کرد: وجود اقلیت های دینی، تنوع فرهنگی و اجتماعی هر کشوری را فراهم می کند و تنوع فرهنگی - اجتماعی از ویژگی های بارز اغلب کشورهای دنیا است و به لطف جمهوری اسلامی، پیروان ادیان توحیدی در ایران در  برگزاری مراسم و اعیاد و سنن خود آزاد هستند.

سرکسیان افزود: حضور تنگاتنگ و با سابقه پیروان ادیان توحیدی و اقوام مختلف در ایران، با فرهنگ و باروها و سنت های ویژه خود، همچون رنگین کمانی در آسمان ایران می درخشد و نشان از قوام و انسجام مستحکم و خلل ناپذیر مردم این سرزمین دارد.

کلیدواژه