نشست خبری ماکرون و نتانیاهو؛ تکرار اتهام های واهی علیه جمهوری اسلامی ایران
(last modified 1397-03-16T06:20:00+00:00 )
جوزا 16, 1397 10:50 Asia/Kabul
  •  نشست خبری ماکرون و نتانیاهو؛ تکرار اتهام های واهی علیه جمهوری اسلامی ایران

نشست خبری مشترک روز سه شنبه «امانوئل ماکرون» رئیس‌ جمهور فرانسه و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی در پاریس، حول محور ایران هراسی و تکرار اتهام های واهی علیه جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، نتانیاهو در این نشست خبری گفت: از فرانسه نخواسته از برجام خارج شود؛ زیرا معتقد است این توافق خودش به زودی زیر فشار اقتصادی آمریکا نابود خواهد شد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا سه شنبه 18 ثور با تکرار اتهام های بی اساس علیه ایران، خروج واشنگتن از برجام و بازگشت تحریم‌های هسته‌ای ظرف مدت سه تا 6 ماه آینده را اعلام کرد.

این اقدام ترامپ با محکومیت گسترده داخلی و بین المللی مواجه شد. تنها رژیم صهیونیستی، رژیم سعودی و امارات از این اقدام ترامپ حمایت کردند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با تکرار یاوه‌‌گویی‌های همیشگی اش علیه ایران افزود برای وی تنها این مهم است که از  دستیابی ایران به سلاح هسته ای جلوگیری شود.

این ادعای مضحک « نتانیاهو» در حالی است که آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکنون بارها بر صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای ایران تاکید کرده است.

ماکرون نیز ادعا کرد فرانسه و رژیم صهیونیستی درباره ایران نگرانی‌های مشترکی دارند.

رئیس جمهور فرانسه ضمن تأکید بر اهمیت برجام، مدعی شد یک توافق تکمیلی که در برگیرنده برنامه‌های موشکی و فعالیت‌های منطقه ای ایران باشد، باید به برجام افزوده شود.

دو طرف همچنین از توافق برای تشکیل کارگروه‌های مشترک برای افزایش همکاری ها در این زمینه خبر دادند. 

«نتانیاهو» از روز دوشنبه سفر دوره ای خود را به اروپا بمنظور افزایش فشار بر جمهوری اسلامی ایران آغاز کرده است.

نتانیاهو روز دوشنبه وارد برلین شد و با «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان دیدار و گفت وگو کرد. وی روز سه شنبه برلین را به مقصد پاریس ترک کرد؛ نتانیاهو از پاریس نیز عازم لندن خواهد شد.

ایران محور اصلی گفت وگو‌های نتانیاهو با مقامات آلمان، فرانسه و بریتانیا است.

جمهوری اسلامی  ایران نقشی اساسی در مقابله با توطئه ها و اقدامات محور غربی - سعودی - صهیونیستی در منطقه دارد.

 

 

 

 

کلیدواژه