بروجردی: سخنان کشورهای اروپایی درباره برجام حلال مشکلات ایران نیست
(last modified 1397-03-28T04:11:15+00:00 )
جوزا 28, 1397 08:41 Asia/Kabul
  • بروجردی: سخنان کشورهای اروپایی درباره برجام حلال مشکلات ایران نیست

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران گفت: سخنان مثبت سران کشورهای اروپایی درباره برجام، حلال مشکلات ایران نیست و آنها باید در عمل نشان دهند که در مقابل آمریکا می ایستند و به تعهدات خودشان عمل می کنند.

«علاءالدین بروجردی» روز یکشنبه در گفتگو با شبکه خبری العالم تصریح کرد: ایران در انتظار اقدام اروپایی ها برای مقابله با فشارهای آمریکا درخصوص برجام است تا آنها نشان دهند به تعهدات خود پایبند هستند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران، درباره آمادگی ایران برای برگشت به شرایط قبل از برجام خاطر نشان کرد: سازمان انرژی اتمی ایران به صورت میدانی آمادگی لازم برای برداشتن گام های عملی را انجام داده است.

بروجردی، با بیان اینکه آمریکا قدرت جمهوری اسلامی ایران را در منطقه درک کرده است، افزود: قدرت منطقه ای چیزی نیست که آمریکایی ها بتوانند نادیده بگیرند بنابراین کاهش نفوذ ایران در منطقه و عقب نشینی از توانمندی موشکی، خط قرمز ایران و یکی از آرزوهای آمریکا است.

وی گروه تروریستی داعش را در تمامی عرصه ها از جمله نظامی، سیاسی، روانی و بین المللی شکست خورده دانست و تاکید کرد: سیاست کنونی آمریکا حمایت از داعش است از همین رو آمریکایی ها بسیاری از سران داعش را نجات دادند و به افغانستان و یمن منتقل کردند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران، همچنین روند مذاکرات سوریه، راه حل سیاسی و کنار گذاشتن سلاح توسط تروریست ها را به نفع ملت و دولت سوریه دانست و از اقدام برخی کشورهای عربی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی ابراز تاسف کرد.

کلیدواژه