معاون موگرینی: به‌زودی ۱۰۰ شرکت وارد مذاکرات کاری با طرف ایرانی می‌شوند
(last modified 1397-03-31T05:29:38+00:00 )
جوزا 31, 1397 09:59 Asia/Kabul
  • معاون موگرینی: به‌زودی ۱۰۰ شرکت وارد مذاکرات کاری با طرف ایرانی می‌شوند

هلگا اشمید، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تأکید کرد: اروپا مصمم‌تر از همیشه درصدد حفظ برجام خواهد بود و با ایجاد مکانیزم‌های ویژه برای رسیدن به این هدف تلاش خواهد کرد.

«هلگا اشمید» روز چهارشنبه در دیدار با «علی‌اکبر صالحی» رییس سازمان انرژی اتمی ایران در اسلو، به ابتکار گفتمان سیاسی صنایع که دربرگیرنده مذاکرات تجاری شرکت‌های کوچک و متوسط در سطح اتحادیه اروپا با ایران است، اشاره کرد و گفت:  قرار است به زودی ۱۰۰ شرکت وارد مذاکرات کاری با طرف‌های ایرانی شوند.

معاون «فدریکا موگرینی» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا  تصریح کرد: با توجه به این که بیش از ۶۰ درصد صنایع اروپا در این سطح فعالیت دارند، انتظار می‌رود چارچوب مناسبی برای همکاری با حمایت و مشارکت مستقیم اتحادیه اروپا به وجود آید.

معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره سازوکارهای مالی و بانکی مورد نیاز نیز به تشریح آخرین وضعیت موجود پرداخت و اتحادیه اروپا را متعهد به یافتن راه حل مناسب برای برقراری روابط تجاری و مالی با ایران دانست.

«علی‌اکبر صالحی» رییس سازمان انرژی اتمی ایران نیز در این دیدار گفت: ایران برای حفظ برجام نیازمند برآورده شدن انتظارات و نیازها و رفع عملی و دائمی تحریم‌های ظالمانه است و امکان پایبندی به تعهدات برجام همزمان با تداوم تحریم‌ها به هیچ عنوان مورد قبول جمهوری اسلامی ایران نخواهد بود.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران تصریح کرد: اروپا تاکنون گام‌های خوبی در مسیر حفظ برجام برداشته است اما در شرایط کنونی باید بر نتایج عملی سیاست‌های اعلامی از سوی اتحادیه اروپا تمرکز کند.

«علی‌اکبر صالحی» رییس سازمان انرژی ایران برای شرکت در نشست «اسلو فروم» به نروژ سفر کرده است.

کلیدواژه