سرطان 06, 1397 08:03 Asia/Kabul
  • ایران تشدید حملات جنگنده های سعودی - اماراتی به مردم بی گناه یمن را محکوم کرد

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران حملات روزهای اخیر هواپیماهای عربستان سعودی- اماراتی به اهداف غیر نظامی در شهرهای مختلف یمن را به شدت محکوم کرد.

به گزارش رادیو دری،«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران ضمن ابراز همدردی با بازماندگان قربانیان اقدام خشونت بار و غیر انسانی حمله به مناطق مسکونی در یمن افزود: تشدید بمبارانهای مناطق مسکونی، نشان از استیصال و ناکامی متجاوزان در تحقق اهداف خود از تجاوز به یمن است.

قاسمی حمله به مناطق مسکونی و اهداف غیرنظامی و ممانعت از دسترسی سازمان ها و نهادهای مسئول بین المللی در امر امدادرسانی را نقض اصول و قواعد حقوق بشردوستانه برشمرد و از سازمان ملل متحد و کشورهای موثر در بحران یمن خواست تا تلاش های خود را برای توقف فوری حملات افزایش داده و تدابیر و اقدامات لازم برای حفاظت از سلامت و امنیت غیرنظامیان بویژه زنان و کودکان به کار گیرند.

بر اثر حمله روز دوشنبه جنگنده های متجاوز سعودی به مناطق مسکونی شهر "عمران" در استان صنعا،پایتخت یمن،دستکم  24 شهروند یمنی کشته و زخمی شدند که بیشتر این افراد زنان و کودکان هستند.

در حمله جنگنده های سعودی به یک دستگاه اتوبوس حامل آوارگان یمنی در استان الحدیده در غرب یمن نیز دستکم 20 شهروند این کشور کشته و زخمی شدند.

کلیدواژه