قاسمی: جنایت آمریکا در حمله به هواپیمای مسافربری ایران هرگز فراموش نخواهد شد
(last modified 1397-04-12T07:50:02+00:00 )
سرطان 12, 1397 12:20 Asia/Kabul
  •  قاسمی: جنایت آمریکا در حمله به هواپیمای مسافربری ایران هرگز فراموش نخواهد شد

 سخنگوی وزارت امورخارجه ایران گفت: ایرانیان جنایت حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران را هرگز فراموش نخواهد کرد.

امروز 12 سرطان  برابر با سوم ژوئیه ، سی امین سالگرد جنایت هولناک ناو آمریکایی "وینسنس" در هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایرباس جمهوری اسلامی ایران است؛ جنایتی که شهادت ۲۹۰ مسافر و کادر پرواز، از جمله پرپر شدن ۶۶ کودک بی گناه  و معصوم  را رقم زد. 

به گزارش اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امورخارجه،«بهرام قاسمی» افزود: حمله به هواپیمای مسافربری ایران لکه اى ننگین بر پیشانى آمریکا است که ابایی از نقض آشکار قواعد، قوانین و عرف های بین المللى ندارد و در اثبات این مدعا همین بس که این دولتِ ناقضِ موازین بین المللى، نه تنها از این اقدام جنایتکارانه خود کوچکترین ابراز تاسفى نکرد بلکه فرمانده ناو جنگى را هم به پاس قتل صدها غیرنظامى بی گناه، به نشان شجاعت مفتخر ساخت!

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران تصریح کرد: بررسی رفتارهای آمریکا در قبال ملت ایران و سایر ملل جهان به خوبى گویاى آن است که این کشور همواره در انجام اقدامات غیرانسانی و ضد بشری برای دستیابی به منافع و اهداف شوم خود پیشگام بوده و حقوق بشر برای آن، تنها دست آویزی در راستای  زیاده طلبی و تأمین منافع  نامشروع آنان است.

 

کلیدواژه