اعتراض ایران به هلند با احضار سفیر این کشور به وزارت امور خارجه
(last modified 1397-04-17T04:20:17+00:00 )
سرطان 17, 1397 08:50 Asia/Kabul
  • اعتراض ایران به هلند با احضار سفیر این کشور به وزارت امور خارجه

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر شنبه از احضار سفیر هلند در تهران به این وزارتخانه در پی اخراج دو دیپلمات ایرانی از آمستردام خبر داد.

سرویس اطلاعاتی هلند (AIVD) روز جمعه از اخراج دو نفر از کارکنان سفارت ایران در آمستردام خبر داده بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، «بهرام قاسمی» خاطرنشان کرد، دستیار وزیر امور خارجه ایران  با احضار سفیر هلند در تهران، مراتب اعتراض رسمی دولت جمهوری اسلامی ایران را نسبت به این عمل غیر دوستانه ابلاغ کرد.

سخنگوی وزارت امور ایران ضمن محکومیت این اقدام اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران این تصمیم را اقدامی غیرسازنده در روابط دو کشور ارزیابی می کند. ‌

قاسمی تصریح کرد: ایران خواهان حفظ و گسترش روابط با تمام کشورها بر مبنای حسن تفاهم و احترام متقابل است و در عین حال به عنوان قربانی اقدامات تروریستی باردیگر بر موضع اصولی خود در مبارزه قاطع و غیرتبعیض آمیز تمام اعضای جامعه جهانی با تروریسم تاکید می کند.

قاسمی ضمن غیرمنطقی و فاقد وجاهت قانونی دانستن اقدام دولت هلند افزود: ایران انتظار دارد مقامات هلند، به جای ایراد اتهامات ناوارد و ناروا به دیگران، به تعهدات بین المللی خود در قبال دستگیری و محاکمه عناصر تروریستی که حتی از سوی پلیس اینترپل هم برای آنها اخطار قرمز (Red Notice) صادر شده است، عمل کرده و درخصوص پناه دادن به اعضای تروریست و جنایتکار گروهک منافقین که دست آنان به خون مردم ایران آلوده است، توضیح دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تاکید کرد: همانگونه که قبلا نیز به نماینده دولت پادشاهی هلند ابلاغ شد، جمهوری اسلامی ایران حق خود را برای عمل متقابل محفوظ می دارد.